کد خبر: ۲۵۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹

بیست‌وپنجمین روز جنگ غزه/ بیش از 1400 شهید و 8000 مجروح شده‌اند

در حالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است: در نتیجه بیست و پنج روز جنایت اسرائیل علیه غزه تا به این لحظه 1400 فلسطینی به شهادت رسیده و 8000 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند، 10 هواپیمای شناسایی دشمن صهیونیستی امروز ساختمان شبکه الاقصی در محله شیخ رضوان را هدف قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، آخرین اخبار بیست و پنجمین روز جنگ غزه بدین شرح است:

۱۵:۴۴: نتانیاهو‌: با هر پیشنهادی که مانع نابودی تونل‌ها در غزه شود، مخالفیم

بنیامین نتانیاهو‌ امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: اسرائیل در هر شرایطی به نابودی تونل‌ها در نوار غزه ادامه خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای نشست کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرد: به نابودی تونل‌ها در نوار غزه ادامه خواهیم داد چه به آتش‌بس دست پیدا کنیم و چه نکنیم.

نتانیاهو عنوان داشت: ما مصمم به تکمیل این ماموریت هستیم و با هیچ پیشنهادی که به ارتش اسراییل اجازه پایان این ماموریت را ندهد، موافقت نخواهیم کرد.

۱۵:۱۴: مقامات سازمان ملل بار دیگر پایان جنگ در غزه را خواستار شدند

یکی از مقامات سازمان ملل در پی حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به یکی دیگر از مدارس سازمان ملل که منجر به کشته شدن 16 تن شد، پایان جنگ در غزه را خواستار شد.

جان الیاسون، جانشین دبیرکل سازمان ملل گفت:‌ دیگر کافی است این جنگ اسفناک را پایان دهید و گفت و گو درباره مسائل را آغاز کنید.

الیاسون و جان گینگ، مدیر فعالیت‌های دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه در حالی این سخنان را اعلام و تایید کردند که بسیاری از فلسطینی‌ها در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک دبستان دخترانه در جبالیا در شمال نوار غزه، کشته و زخمی شدند.

این حمله یک روز پس از افزایش بمباران علیه حماس صورت گرفت و تعداد کشته شدگان فلسطینی را پس از سه هفته حمله به بیش از 1300 تن رساند.

الیاسون درباره این بمباران گفت: ما خبر بمباران را با شوک و ناراحتی دریافت کردیم، بمباران تازه‌ای که صبح امروز در پناهگاه سازمان ملل در یک مدرسه رخ داد و دست کم 16 غیر نظامی و کودک را کشته و بیش از 100 تن را مجروح ساخته است.

۱۴:۰۲:طرح ‌آتش‌بس مصر با در نظر گرفتن خواسته‌های مقاومت قوت می‌گیرد

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند: دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در پی تغییراتی در بندهای طرح آتش بس مصر که به درخواست‌های مقاومت پاسخ مثبت داده در مسیر خود برای موافقت با طرح آتش بس مصر هستند.

منابع آگاهی فلسطینی به روزنامه مصری الاهرام گفتند: هیاتی که قرار است راهی قاهره شود شامل دو نماینده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین یعنی عزام احمد، عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین و ماجد فرج مدیر سازمان اطلاعات فلسطین و زیاد نخاله، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به نمایندگی از این گروه و موسی ابومرزوق، نماینده جنبش حماس است در حالی که تلاش‌هایی در جریان است تا دو تن از رهبران جنبش حماس یعنی خلیل حیه و عماد علمی به این تیم بپیوندند.

همچنین تلاش‌هایی در حال انجام است تا رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جهاد اسلامی به این دیدارها بپیوندد.

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که گروه‌های فلسطینی تصمیم گرفتند همانطور که حماس خواسته بود مساله راه اندازی گذرگاه رفح را به عنوان یک پرونده مستقل مورد بررسی قرار ندهند، اما آن در چارچوب بندهای ویژه در زمینه لزوم گشودن تمامی گذرگاه‌های غزه قرار داده خواهد شد. همچنین توافقاتی شده تا تشکیلات خودگردان فلسطین و نماینده آن یعنی گارد ریاست تشکیلات خودگردان بر راه‌اندازی گذرگاه رفح نظارت کند.

این منابع افزودند: مصر از محمود عباس خواسته است که گروه‌های فلسطینی را تشویق به پذیرش آتش بس انسانی به مدت دو روز کند تا فرصت برای راضی کردن اسرائیلی‌ها برای موافقت با طرح مصر با تغییرات جدیدش فراهم شود.

۱۳:۱۷ :بذرپاش: غزه حق یا باطل بودن مواضع کشورها را به دنیا نشان داد

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت:‌ پس از وقایع غزه به خوبی مشخص شد که چه کشورهایی به واقع از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و در مقابل چه سازمان‌ها و چه کشورهایی تنها ژست دموکراسی‌خواهی می‌گیرند.

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وقایع غزه و سکوت مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در قبال آن خاطرنشان کرد: بخش زیادی از سازمان‌های بین‌المللی ساخته چند کشور غربی هستند یعنی از ابتدا معماری این سازمان‌ها به دست تعدادی از کشورهای غربی صورت گرفته و امروز هم اداره آن‌ها را در دست دارند.

او ادامه داد: هرچند این کشورهای غربی روکش‌های دموکراتیکی برای این سازمان‌های بین‌المللی قایل شده‌اند ولی تقریبا تمام دنیا می‌دانند که دموکراسی‌خواهی تنها روکش و ظاهر این سازمان‌های بین‌المللی است و در واقع آن‌ها تنها به دنبال توجیه اقدامات همان کشورهای غربی هستند نه چیز بیش‌تر.

۱۲:۵۸ :توصیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو درباره پایان جنگ غزه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو توصیه کرده است که پیش نویس قطعنامه‌ای را به منظور پایان عملیات غزه به شورای امنیت ارائه دهد.

به نقل از سایت شبکه المیادین، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم توصیه کرده است که پیش‌ نویس قطعنامه‌ای را تهیه کند که در زمینه پایان دادن به عملیات غزه است.

وزارت خارجه این رژیم در بیانیه‌ای نسبت به تصمیمات دولت‌های السالوادو، پرو، شیلی در زمینه احضار سفرایشان از تل‌آویو ابراز نگرانی شدید کرده و گفته است این اقدام حماس را تشویق می‌کند.

۱۲:۳۴ :رئیس جمهور بولیوی: اسرائیل یک دولت تروریست است

رئیس جمهور بولیوی، رژیم صهیونیستی را به دلیل حملاتش در غزه "دولت تروریست" خواند و توافق بر سر معافیت از صدور ویزا با رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی در نشستی با هیئت وزیران خود گفت: متاسفانه،‌ دولت اسرائیل به پیمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر احترام نمی‌گذارد.

وی اسرائیل را در "لیست 3" که در بولیوی برای دولت‌های تروریستی بکار می‌رود، قرار داد و اعلام کرد که دولت بولیوی به توافقنامه 40 ساله معافیت از صدور ویزا با دولت اسرائیل پایان می‌دهد.

۱۲:۱۱ :آمریکا به تامین مجدد تسلیحات برای اسرائیل می‌پردازد

چند ساعت پس از انتقاد شدید آمریکا از حمله اسرائیل به یک مدرسه تحت امر سازمان ملل در غزه، واشنگتن این مساله را تایید کرد که به تامین تجهیزات و تسلیحات مجدد برای اسرائیل پرداخته است.

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور حمله خمپاره‌ای اسرائیل به مدرسه تحت امر سازمان ملل در کمپ آوارگان جبالیا در شمال غزه را که 16 کشته بر جای گذاشت، محکوم کردند، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این مساله را اذعان داشت که این اقدام از جانب اسرائیل به شدت مورد انتقاد است.

وی افزود: کاملا مشخص است که کشتار غیرنظامیان بی گناه که به دنبال پناهگاه در کمپ آوارگان سازمان ملل هستند غیرقابل توجیه است. فلسطینیان بی گناه به دنبال پناهگاه در این مدارس نباید مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار بگیرند و این مناطق تحت حفاظت نباید از جانب اسرائیل مورد هدف قرار گرفته شود.

۱۱:۴۱ : بان کی‌مون حمله اسرائیل به مدرسه فلسطینی را محکوم کرد

صبح روز چهار‌شنبه در پی حمله توپخانه‌ای نیروی زمینی اسرائیل به یک مدرسه زیر نظر سازمان ملل در نوار غزه ۱۶ فلسطینی شهید شدند که واکنش سازمان ملل و کاخ سفید را به دنبال داشت.

به نقل از سایت شبکه الجزیره، این ششمین حمله اسرائیل به یک مدرسه در جریان ۲۳ روز جنگ غزه است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (آنروا) نیز اعلام کرد که 3300 آواره فلسطینی در این مدرسه پناه گرفته بودند. دو کلاس درس این مدرسه در پی اصابت توپ ویران شدند.

۱۱:۳۱ : رژیم صهیونیستی 16 هزار نیروهای ذخیره خود را برای جنگ فراخواند

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) 16 هزار سرباز ذخیره دیگر خود را برای جنگ فراخواند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش دستور آماده باش 16 هزار نیروی ذخیره را برای جایگزین کردن آنها با سربازان دیگر در عملیات زمینی صادر کرده به این ترتیب تعداد سربازان ذخیره فراخوانده شده به 86 هزار تن افزایش یافته است.

۱۱:۱۷ : محمود عباس غزه را "منطقه فاجعه انسانی" اعلام کرد

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین منطقه درگیر جنگ نوار غزه را "منطقه فاجعه انسانی" اعلام کرد.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل خواست تا مسئولیت‌ها را به عهده گرفته و اقدامات لازم برای اعلام غزه به عنوان "منطقه فاجعه انسانی" را انجام دهد.

وی همچنین از آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های کمک رسان بین‌المللی خواست تا کمک‌های ضروری را برای ساکنان غزه که درگیر حملات رژیم صهیونیستی هستند، فراهم کنند.

۱۰:۳۹ : کمک 5/ 8 میلیون یورویی آلمان به فلسطینی‌های غزه

دولت آلمان کمک مالی دیگری به ارزش ۵/ ۸ میلیون یورو برای کمک‌های انسان‌دوستانه در اختیار آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی و سازمان‌های غیردولتی قرار داده است.

وزارت امور خارجه آلمان در برلین درباره کمک ۵/ ۸ میلیون یورویی این کشور اعلام کرد: این بودجه در اختیار آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (آنروا) و همچنین سازمان های غیردولتی قرار خواهد گرفت.

۱۰:۱۵ : جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه ادامه دارد/مجموع شهدا به 1400 تن رسید

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر دست به جنایت هولناکی در بازاری در منطقه شجاعیه واقع در شرق نوار غزه زد به طوری که در این جنایت جدید 17 تن کشته شدند.

در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به بازار شجاعیه که جنایت جدید آن محسوب می‌شود و قبل از آن دو جنایت دیگر در شمال و جنوب نوار غزه رخ داده بود، 17 فلسطینی شهید شدند و به این ترتیب تعداد شهدای روز چهارشنبه به 110 تن رسید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک عکاس،‌ دو امدادرسان و یک خبرنگار در این حمله توپخانه‌ای به شهادت رسیدند و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که کادر دفاع مدنی و کادر خبرنگاران در این حمله جدید مورد هدف قرار گرفتند.

نیروهای اشغالگر این بازار را در جریان آتش بس انسانی یک طرفه که از ساعت سه بعد از ظهر تا هفت عصر روز چهارشنبه اعلام شده بود، هدف قرار دادند.

مدیر امدادرسانی در هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تعدادی از زخمی شدگان شجاعیه دچار قطع عضو شده‌اند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پی جنایت منطقه شجاعیه، مناطق رمال، نصر، شیخ رضوان، تل الهوا و دو برج مسکونی را هدف قرار گرفتند که موجب شهادت یک مربی ورزشی شد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که جنایت شجاعیه بعد از جنایت خان یونس در نوار غزه رخ داد که هفت تن در آن شهید شدند که چهار تن آنها عضو یک خانواده بودند.

۱۰:۰۷ : هاگل از وضعیت انسانی غزه ابراز نگرانی کرد

با افزایش شمار تلفات جنگ غزه به 1346 تن، وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش شهدای فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا، در تماس تلفنی با موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار شهدای فلسطینی در جنگ غزه و نابسامانی اوضاع انسانی در این منطقه بر نیاز به آتش بس انسانی میان اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

۰۹:۱۶ : کشته شدن 6 نظامی ارتش مصر در حمله جنگنده های اسرائیل به مرزهای مصر و غزه

در حمله جنگنده های اسرائیل به مرزهای مصر در منطقه رفح در جنوب غزه، شش نظامی ارتش مصر کشته و 12 نفر دیگر مجروح شدند.

به نقل از شاهدان عینی، یک منبع امنیتی فلسطینی اعلام کرد که جنگنده های صهیونیستی یک مفر هیات مرزهای فلسطین در نزدیکی دروازه صلاح الدین و مجاورت پایگاه نظامی مصر را مورد حمله قرار دادند که در این حمله پایگاه مذکور نیز هدف قرار گرفت.

منبع مذکور تصریح کرد که پس از این حمله و کشته شدن نظامیان مصری، ارتش مصر تمامی برج های مراقبت خود در این منطقه را تخلیه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین