کد خبر: ۲۵۴۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲

لاوروف: روسیه در مساله تحریم های اروپا سنجیده رفتار می کند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه در مساله تحریم های اتحادیه اروپا در مورد روسیه سنجیده رفتار می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بدیهی است که تحریم های اتحادیه اروپا برای ما ناخوشایند است و قصد نداریم وانمود کنیم مساله ای بروز نکرده است.

وی با بیان این که نتیجه گیریهای خود را از این اقدام اتحادیه اروپا خواهیم کرد، اظهار داشت: اما بطور متقابل رفتار نمی کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: در سیاست نباید از نارضایتی ها پیروی کرد، بلکه باید بر اساس عقل سلیم و منطقی رفتار کرد.

وزیر خارجه روسیه در مورد تحریم های اروپا گفت: این اقدام به هیچ وجه با عقل و منطق مطابقت ندارد.تحریم های جدید اروپا درست روزی که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در گذرگاه های مرزی روسیه با اوکراین مستقر شدند وضع شد.

وی اضافه کرد: از مدتها پیش از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستار اعزام ناظران به روسیه شده بودیم اما به دلیل مواضع طرف های اوکراینی و آمریکایی در این سازمان، مساله اعزام ناظران حل نمی شد.

لاوروف گفت: اتحادیه اروپا در روزی که ناظران در مرز روسیه و اوکراین مستقر شده و رسانه های خبری گزارش های تصویری از اماکن هدف قرار گرفته شده در خاک روسیه از سوی نیروهای اوکراینی تهیه کردند ، کشور ما را تحریم کرد.

وی افزود: این تحریم ها به بهانه تلاش برای تغییر سیاست روسیه وضع شده است. نمی دانم در این شرایط شرکای ما

برای چه هدفی تلاش می کنند.

وزیر خارجه روسیه مقامهای اتحادیه اروپا را به رفتار غیرسنجیده و پیروی از احساسات و نارضایتی های خود

در اعمال تحریم ها علیه روسیه متهم کرد.

وی با بیان این که وضعیت را تجزیه و تحلیل می کنیم ، اظهار داشت: منافع خود را می دانیم و از تمام امکانات موجود مطابق با قوانین بین المللی برای دفاع از آن استفاده می کنیم.

اتحادیه اروپا در راستای مجازات روسیه بخاطر سیاست های آن کشور در مسأله اوکراین روز دوشنبه تحریم هایی را علیه شرکت های روسی و بخش های اقتصادی و مالی این کشور وضع کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین