کد خبر: ۲۵۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

جهانگیر الماسی: حاشیه‌سازی، سمی تدریجی برای فرهنگ و هنر است

دیدار رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ دوباره مشکلات و مسائل اهالی فرهنگ را بر سر زبان‌ها انداخته است. جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلوزیون و تئاتر، دوری از حاشیه‌سازی، انعکاس خواسته‌های اصلی هنرمندان و نقد منصفانه را چاره حل حواشی به وجود آمده در حوزه فرهنگ و هنر می‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: در حالی که انتقاد و خرده‌گیری به عملکرد این وزارتخانه از روزهای نخست روی کار آمدن حسن روحانی تا کنون ادامه داشته است، این بازیگر سینما و تلویزیون حاشیه‌سازی و انتقام‌گیری‌های سیاسی را سمی تدریجی می‌داند که آثار سوء خودش را بر بر بدنه فرهنگ آشکار می‌کند. 

الماسی در گفتگو با «آفتاب» به انتقاد از رفتارهای برخی از فعالان سیاسی پرداخت و گفت: «متاسفانه برخی از سیاسیون دعواها و اختلاف نظرهای سیاسی خود را به داخل مقوله مهم و پیچیده فرهنگ می‌کشند در حالی که دعواها و حاشیه‌سازی‌ها  و کینه‌ورزی‌های سیاسی دردی از هزار و یک مشکل هنرمندان دوا نخواهد کرد و اولین و تنها ضرر این نگاه به هنرمندان و جامعه فرهنگی بر می‌گردد.»

الماسی به بررسی نقش هنرمند در جامعه پرداخت و گفت: «هنرمند کسی است که دغدغه همه آدم‌ها و همه مردم را دارد. این نگاه در مقابل دیدگاه منافع حزبی و گروهی قرار دارد. بنابراین صحیح نیست که مقوله بزرگ هنر را با این حواشی مخلوط کنیم.»

 الماسی افزود: «من فکر می‌کنم چارچوب قانون اساسی بسیاری از مرزها و حدود را مشخص کرده است و بلکه اختلاف در روش‌هاست که بسیاری از مناقشه‌ها و مشکلات را آفریده است. اختلافی که با ذره‌ای مدیریت حل و یا کمرنگ می‌شود.»

الماسی تعامل وزارت ارشاد با هنرمندان را نوعی احترام به جامعه هنر خواند و گفت: «این وزارتخانه باید با سعه صدر زمینه تعامل با هنرمندان را فراهم کند تا بسیاری از مشکلات در سیر طبیعی و بدون حاشیه‌سازی حل شوند.»

الماسی نقش فرهنگ را در معرفی یک ملت مهم خواند و گفت: «فرهنگ سالم پلی است که ما را به جهانیان معرفی می‌کند. ما باید باور کنیم که فرهنگ را نمی‌توان بنا به خواسته‌های خود ساخت. فرهنگ را می‌توان سامان داد و باغبانی کرد. البته در این سامان دادن نقش هنرمند بسیار بارز و چشمگیر است.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین