کد خبر: ۲۵۵۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
امروز مردم برای خریدن ارز و سکه حرص نمی ورزند

رییس جمهوری: نرمش قهرمانانه خواهیم داشت/ نرمش ذلیلانه ممنوع است

رییس جمهوری با بیان اینکه سیاست خارجی امروز جمهوری اسلامی ایران با دیروز متفاوت است و دیگر تهدید و تحریم ملت بزرگ ایران تاثیرگذار نیست، گفت: همانطور که رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و نرمش ذلیلانه ممنوع است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دولت یازدهم در ششمین سفر هیات دولت به استان چهار محال و بختیاری در جمع مردم شهرکرد خطاب به مردم ایران افزود: دولت تدبیر و امید که تقریبا به روزهای سالروز شروع کارش، نزدیک می شویم، حدود یک سال است که این دولت برامده از رای و اراده شما و با پشتیبانی شما کار را شروع کرده و آغاز کرده است.

روحانی تصریح کرد: امروز این دولت افتخار می کند که در مسایل مهم کشور گام های اولیه را برداشته است؛ شما می بینید در زمینه های مسایل اقتصادی، سیاست خارجی ، سیاست داخلی، مسایل فرهنگ، مسایل اجتماعی گام های روشن و آشکار و مشهودی را به کمک شما مردم، هدایت های رهبر معظم انقلاب و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) برداشته است.

وی ادامه داد: امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است؛ در سیاست خارجی شما دیدید که دولت در برابر ظالمانه اموال مردم را که قدرت های بزرگ مسدود کرده بودند، تقریبا هفت میلیارد دلار از چنگ آنها به در آورده است. این اولین قدم است؛ قدم های بعدی را این ملت با قدرت برخواهد داشت.

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دنیا می داند دیگر تهدید یا تحریم در برابر این ملت بزرگ تاثیرگذار نیست؛ ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت همانطور که رهبری فرمودند؛ نرمش ذلیلانه ممنوع است؛ تسلیم در برابر قدرت های بزرگ ممنوع است.

رییس جمهوری تصریح کرد بر اساس معیارهای اسلامی و قرآنی، سیره پیامبر (ص)، سیره امام مجتبی (ع)، سیره علی ابن موسی الرضا (ع) و سیره ائمه اطهار (ع) با دیگران سخن می گوییم و با منطق و استدلال، حقوق مردم را بازپس می گیریم و به حول و قوه الهی به همه حقوق این ملت دست خواهیم یافت.



**امروز ثبات و آرامش در اقتصاد کشور وجود دارد


رییس جمهوری با اشاره به این که امروز نسبت به سال گذشته ثبات و آرامش بیشتری وجود دارد، گفت: امروز مردم دیگر برای خریدن ارز خارجی و سکه حرص نمی ورزند، امروز دیگر کسی آنها (ارز و سکه ) را به عنوان ذخیره به خانه و زیر تشک هدایت نمی کند.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: امروز مردم احساس ثبات می کنند، هم در مغازه ها، هم در کالاها، هم در اجناس، هم در ارز، هم در بازار بورس و هم در سکه و طلا، ثبات و آرامش به کمک شما مردم به جهان اقتصاد کشورمان بازگشته است و این مهم ترین پایه برای سرمایه گذاری در این کشور است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سمت ایران حرکت کرده اند، شما می بینید گروه گروه از سرمایه داران ایرانی در خارج یا سرمایه داران خارجی مراجعه می کنند.

روحانی افزود: در همین استان، دهها طرح در دست بررسی است تا سرمایه گذاری شود تا شما شاهد چهارمحال جدید، شهرکرد جدید و استانی توسعه یافته باشید.



*** نقش تاثیرگذار مردم این سرزمین در جنبش مشروطه


رییس جمهوری در ابتدای سخنانش گفت: تمدن بخش بزرگی از ایران از کوههای سر به فلک کشیده زاگرس و منبع چشمه های آب جوشان و سرشاخه نهرهای مهم تمدن ساز ایران عزیز است.

روحانی ادامه داد: اینجا سرزمین مردم دلاوری است که تاریخ سرزمین ما به ایثار و دلاوری و قهرمانی آنها اتصال دارد.

وی با اشاره به سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد، قانونگرایی و سرآغاز تمدنی نوین در ایران عزیز بود، اظهار داشت: در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت این دیار و این سرزمین و عشایر این منطقه نقشی تاثیرگذار داشتند.

رییس دولت تدبیرو امید اضافه کرد: دیروز سالروز امضای فرمان مشروطه بود و کیست که نداند علما، بزرگان، مجتهدین، مراجع ،عشایر، ایلات و مردمان فداکار این سرزمین چه نقش بزرگی را برای آن تحول و انقلاب بزرگ ایفا کردند.

رییس جمهوری یادآور شد: بیش از 100 سال از آن زمان می گذرد اما عشایر ما، ایلات ما، بزرگان و نخبگان سرزمین ما همان ویژگی را دارند و آن راه ادامه خواهند داد؛ یعنی ایستادگی در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانون و اخلاق. آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادید و سپس در انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگ خود را ایفا نمودید و پس از آن، در دفاعی که ازهمه دلاوری های شما مردم، سرداران، جوانان و عشایر مشاهده کردند.

روحانی اظهارداشت: بسیار خرسندم که یادآوری کنم اولین استانی که سال گذشته برای تبلیغات انتخاباتی انتخاب کردم استان چهار محال و بختیاری بود؛ پارسال در آغاز تبلیغاتم در شهرکرد گفتم که من خواستم از بام ایران با مردم ایران حرف بزنم و سخن بگویم. امروز نیز به همان شهر عزیز و به همان دیار پر افتخار برگشتم تا به شما مردم بگویم به عهد پارسالم وفادارم و به آنچه در آن سخنرانی گفته ام پای آن ایستاده ام.

رییس جمهوری اضافه کرد: با هم مسیر پیشرفت تعالی و ترقی ایران عزیز و به ویژه بام ایران، شهرکرد را و چهار محال و بختیاری را به پیش خواهیم برد تا فقر و مشکلات از ایرانمان و از این دیار و منطقه رخت بربندد.

وی با بیان اینکه راه تاریخی ما مشخص است؛ وحدت، یکپارچگی و برادری که خوشبختانه این دیار سرزمین برادری و اخوت اقوام و طوایف و عشایر و اقوام گوناگون است.

روحانی ادامه داد: می دانیم که این استان دارای مشکلات فراوانی است و همه ما می دانیم که نه تنها برای ایران، امروز منطقه و دنیای اسلام با معضلات فراوانی مواجه است.



** مردم ایران از روز اول در کنار مظلومین عالم بوده و هستند


رییس جمهوری اظهار داشت: مردم ایران در این روزهای اخیر و در یک ماه گذشته مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین، چگونه از این مردم حمایت کردند.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد مردم ایران از مسلمانان و آنهایی که کودکان و زنانشان در برابر بمب و موشک اهدایی استکبار به دست ظالمانه ترین گروه خونخوار یعنی صهیونیسم به شهادت رسیدند اما ایستادگی و مقابله کردند، پیروز شدند و پیروز خواهند شد، حمایت کردند.

روحانی اضافه کرد: مردم ایران از روز اول در کنار مظلومین عالم در کنار مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بودند و امروز هم هستند؛ هیچ کس تردید ندارد آن دلسوزی که از این سرزمین نسبت به عتبات عالیات و قبور ائمه اطهار که جان ما به فدای راه، مسیر و خواسته شان که افتخار ما این است که مسلمانیم و رهرو راه امیرالمومنین و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستیم.

روحانی افزود: این مردم، مردم بزرگ، دلیر و مقاوم نه تنها برای منافع ایران که برای منافع جهان اسلام و مظلومین عالم بوده اند و هستند.



**مشکلات آب آشامیدنی استان چهار محال بختیاری به زودی حل می شود

رییس جمهوری با بیان این که همه ما می دانیم کشور ما از لحاظ آب در مشکلات است، گفت: مردم ما مردمی عدالت جو، بزرگوار و هم زیست با دیگران هستند و توجه به حقوق دیگران هم خواهند داشت.

وی خطاب به مردم چهار محال بختیاری اظهار داشت: شما بدانید اگر طرحی به مردم این استان به چشمه سارهای این استان لطمه این وارد کند، این دولت خود مانع خواهد بود.

روحانی ادامه داد: من همان طور که در اهواز به مردم خوزستان گفتم، تمام سرشاخه های کارون و زاینده رود آن گاه که برای آب آشامیدن باشد، برای همه استان های مسیر راه است.

رییس جمهوری با بیان این که ما ملتی طرفدار حق و عدالت هستیم، گفت: همه باید از آب آشامیدن استفاده کنند، اما آن جا که استفاده های دیگر از آب مطرح باشد، آن جا دیگر حساب و کتاب است، حقوق همه مردم است، عادلانه باید عمل شود و این دولت بر مبنای قانون، عدالت و مساوات است و نگران نباشید چرا که عادلانه رفتار خواهد کرد.

وی افزود: من از شما خواهش می کنم نسبت به مساله آب نگرانی نداشته باشید و بدانید شورای عالی آب و دولت تدبیر و امید بر مبنای عدل و حق کارها را پیش خواهد برد اما همه مرم ایران باید بدانند ما باید در مساله آب هم صرفه جویی کنیم و هم به طریق علمی از آب استفاده کنیم؛ به هر حال کشور ما روی کمربند خشکی قرار گرفته است.

رییس جمهوری ادامه داد: درست است که چند جای ایران از لحاظ وضع آب، نسبتا متعادل و خوب است اما کشور، کشوری خشک است و متاسفانه سال های اخیر، سال های خشکسالی بوده است. در همین استان شما، آن وقت که تَر سالی و خشک سالی است، ریزش رحمت آسمانی در تَر سالی دو برابر می شود، در خشکسالی به نصف می رسد؛ بنابر این باید حواسمان جمع باشد به بهترین نحو از آب استفاده کنیم.



**اجرایی شدن طرح بِن بروجن تا پایان دولت تدبیر و امید

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در عین حال می دانم یکی از مشکلات استان چهارمحال و بختیاری آب است و اتفاقا آب شرب و آشامیدنی است؛ یکی از طرح هایی که در این سفر می خواهم اعلام کنم طرح بن بروجن است که آب آشامیدنی را از منطقه بن به شهرکرد و در نهایت به بروجن و به همه شهرها و روستاهای مسیر راه می رساند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این طرح یک روزه اجرا نمی شود بلکه طرح چند ساله است اما در عین حال این طرح انجام می شود.

وی افزود: به حول و قوه الهی دولت همراه با بخش خصوصی که آنها را دعوت کرده است، این طرح را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد در همین دولت یازدهم این طرح آبرسانی را به مرحله عمل و اجرا در آوریم.

رییس جمهوری ادامه داد: قولی که وزارت نیرو به من داده تا پایان سال 95 است ولی من احتیاط می کنم و می گویم ما این کار را انشاءالله تا پایان دولت انجام می دهیم که اگر کمی دیر و زود شد ما مشکلی نداشته باشیم.

روحانی گفت: البته طرح های دیگری هم هست، طرح ونک و همچنین در لردگان بحث سد که هم بحث و مطالعه شده و هم آن را اجرا و عملیاتی خواهیم کرد.



** اتصال اصفهان از طریق راه آهن به شهرکرد و اهواز/ مسوولان این طرح را پنج ساله به پایان برسانند

رییس جمهوری با بیان این که یک مساله مهم دیگر برای این استان و ایران راه آهن شهر کرد- اهواز است، اظهار داشت: ما انشاء الله اصفهان را از طریق شهرکرد و از طریق این استان به خوزستان و اهواز از طریق راه آهن متصل خواهیم کرد.

رییس دولت یازدهم افزود: این راه آهن موجب آبادانی این استان خواهد شد و تحولی بزرگ در این استان ایجاد می کند؛ البته این طرح بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد. ما تصمیم این طرح را امروز در محضر شما مردم چهارمحال و بختیاری اعلام می کنم.

رییس جمهوری ادامه داد: به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که این طرح مصوب دولت تدبیر و امید باید آغاز شود؛ البته طراحی و برنامه ریزی آن این است که طرح هفت ساله باشد چون دارای تونل ها و پل های طولانی است .

وی خاطر نشان کرد البته این تونل ها آن تونلی نیست که شما می گویید نباید ایجاد شود، این تونل باید ایجاد شود.

روحانی با بیان اینکه طرح راه آهن شهرکرد برای توسعه استان بسیار مهم خواهد بود، گفت: این طرح در دولت یازدهم آغاز خواهد شد و از سرمایه گذاران بخش های خصوصی داخلی و خارجی دعوت و قراردادها منعقد خواهد شد .

رییس جمهوری یادآور شد: به ما می گویند این طرح هفت ساله است، من اعلام می کنم مسوولان باید تلاش کنند طرح را پنج ساله به پایان برسانند.

رییس دولت تدبیر و امید طرح فولاد استان را طرح سوم دولت در استان چهار محال و بختیاری عنوان کرد و گفت: تکمیل فولاد و راه اندازی آهن اسفنجی و مساله ورق، طبق قولی که مسوولان به من دادند، به شما قول خواهم داد اجرای این طرح هم با سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی انجام می شودو صندوق توسعه ملی هم کمک خواهد کرد.

به گفته رییس جمهوری این طرح ها در سال های 94 تا 95 اجرایی خواهد شد و در اشتغال و توسعه استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.



** طرح توسعه گردشگری برای چهار محال و بختیاری/ باید 6 هزار شغل جدید در صنایع دستی ایجاد شود

روحانی طرح توسعه گردشگری را چهارمین طرح دولت برای توسعه استان چهار محال و بختیاری عنوان کرد و گفت: این استان باید قطب گردشگری شود و این همان قولی است که پارسال در سخنرانی انتخاباتی در شهرکرد اعلام کردم .

وی اضافه کرد: به سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اعلام می کنم که طرح جامع گردشگری باید تا پایان امسال تهیه و تصویب شود.

به گفته رییس جمهوری، با طرح های مربوط به صنایع دستی و گردشگری، باید 6 هزار شغل جدید در صنایع دستی ایجاد و با کمک بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی باید آغاز شود.

وی افزود: آقای استاندار به من گفته اند در تعطیلات عید فطر، یک میلیون گردشگر به این استان سفر کرده است، البته این استان استعداد بسیار زیادی برای گردشگری دارد؛ گردشگری هم می تواند برای استان اشتغال و توسعه ایجاد کند.

روحانی اظهار داشت: غیر از چهارطرح بزرگی که اعلام کردم ، انشاء الله 79 پروژه با اعتبار 206 میلیارد تومان در سال های 93 و 94 اتمام و عملیاتی خواهد شد که این طرح ها در شهرهای مختلف و سراسر استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهوری تصریح کرد: 76 پروژه در سال جاری و سه پروژه در سال 94 به اتمام می رسد.



** هر کس که بیمه نیست خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: دولت برای مساله سلامت و بیمه مردم اهمیت ویژه ای قائل است و همانطور که می دانید در طول یکی دو ماه گذشته، طرح تحول سلامت اجرایی و عملیاتی شده است. تمام مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند . هر کس بیمه نیست می تواند برود ثبت نام کند و خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

رییس جمهوری اضافه کرد: همه مردم از طرح جدید تحول سلامت برخوردار خواهند شد. مردم عزیزی که تا دو ماه پیش وقتی به بیمارستان مراجعه می کردند، بیش از 37 درصد از مخارج را ناچار بودند از جیب خود پرداخت کنند.

روحانی اظهار داشت: طبق آخرین گزارشی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است، خرج مردم در بیمارستان در شهرها 7 درصد و روستاها 5 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد تا مردم ما از لحاظ سلامت و بیمه در نگرانی نباشند.



** امسال بیش از 7 میلیون تن گندم خواهیم خرید

رییس جمهوری گفت: در بخش کشاورزی، دولت در شهریور سال گذشته قیمت تضمینی گندم را اعلام کرد و اثرش این بود که امسال محصول گندمی که دولت خریده و تا یک ماه دیگر خواهد خرید، بیش از 7 میلیون تن خواهد بود.

روحانی ادامه داد: انشاء الله در زمینه کشاورزی باز هم دولت قدم های موثر دیگری را برخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین