کد خبر: ۲۵۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
بهبود وضعیت معیشتی مطالبه اصلی مردم از دولت است

نوبخت: استیفای حقوق ملی مهمترین هدف سیاست خارجی دولت

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: طبق بودجه سال 93 مبلغ 410 هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی درکشور اختصاص می یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  ˈمحمد باقر نوبختˈ روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان یزد افزود: سهم یزد از این رقم حدود سه هزار و 200 میلیاردریال است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، نوبخت، تعداد طرحهای نیمه تمام عمرانی با بیش از 80 در پیشرفت فیزیکی که امسال تکمیل خواهد شد را 246 مورد اعلام کرد. 

وی با بیان اینکه سالانه باید هشت درصد رشد کنیم تا به سند چشم انداز برسیم، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در سال اول، در آمد و رشد اقتصادی ما سه درصد، در سال 91، منفی 6.8 درصد و سال 92 به 2.2 درصد رسید. 

نوبخت با بیان اینکه برای رسیدن به خواسته های مردم به برنامه ریزی نیاز داریم، تصریح کرد: پارسال با تورم و رکود 44درصدی روبرو بودیم که امسال به 14.7 درصد رسید. 

سخنگوی دولت ادامه داد: در عرصه سیاست خارجی استیفای حقوق ملی در موضوع انرژی هسته ای بحث پراهمیتی بود که دولت آغاز کرد و با موفقیت نسبی در مقطع مقدماتی؛ هم اکنون عرصه را در پیش داریم تا به یک فرجام برسیم.

نوبخت یادآور شد: دو بحث در موضوع انرژی هسته ای برای ما مطرح است یکی اینکه از حقوق ملی استیفا کنیم و نکته دیگر آثاری است که در سالهای گذشته در این راستا بصورت سو در اقتصاد ایران وارد شد آن را ما برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت نفتی ما بیش از چهار میلیون بشکه در روز است در حالی که به علت برخی مسایل و تنازعات که متاسفانه جهان با ملت بزرگ ایران ایجاد کرد فقط یک میلیون بشکه نفت خام یعنی 25 درصد ظرفیت تولید مان را می فروسیم. 

این مسول ادامه داد: بخشی از منابع ما بلوکه شده است ولی خوشبختانه در چند ماه گذشته 4.2 میلیارد دلار در قالب توافق اولیه و هشت قسط به حساب ایران واریز شده است.

نوبخت اضافه کرد: بنابراین هنری انست که بتوانیم با کمترین هزینه این را برطرف کنیم و از سوی دیگر حقوق بین المللی ملت بزرگ ایران را هم محقق سازیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون باید ضمن استیفای حقوق کشورمان بخشی از تحریم هایی را که ظالمانه برای کشورمان بوجود آمده برطرف کنیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه با وجود ناجوانمردانه بودن این تحریم ها، خود را حتی برای ادامه آن آماده کرده ایم، اظهار امیدواری کرد تا در این مبارزه ای که یک کشور در برابر 6 کشوری که نمادی از قدرتهای بزرگ جهان است موفق شویم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: دولت در عرصه مسایل داخلی در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز مسائل اقتصادی با چالشهایی روبرو است.

نوبخت افزود: در عرصه سیاسی قبول کنیم که یک اختلاف سلیقه ای در بین یاران انقلاب وجود دارد و شاید این هم اشکالی نباشد؛ منتهی آنجایی نگران کننده است که این تفاوت سلیقه به یک تضاربی منجر شود که قوا رودر روی هم بماند که ارکان نظام با هم متخاصم بشوند.

وی ادامه داد : این اختلاف در یک وجه مدنی و قابل قبول می شود؛ اختلاف سلیقه را پذیرفت و قصد بازگشت به گذشته را نداریم، اسناد و مدارکی از گذشته در اختیار داریم و اگر بخواهیم جامعه را به سمت تشنج ببریم هر روز مطالبی را بگوییم اینکه مشکلی از مردم را حل نمی کند.

سخنگوی هیات دولت تاکید کرد: مردم با علم و اطلاع خدمتگزارانی را انتخاب کردند و ما هم فکر می کنیم با یک آرامش و ثبات باید به سمت خدمت به مردم برویم که عمده خواست مردم هم بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی است که از ما مطالبه می کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های استان یزد در بخش های مختلف و همچنین مشکلات موجود آن بویژه تامین آب گفت: این استان به توجه ویژه نیاز دارد. 

نوبخت، از مسوولان این خطه خواست نقشه راه توسعه استان را تهیه و در اختیار هیات دولت قرار دهند تا در برنامه بودجه لحاظ شود. 

وی اظهار داشت: مسوولان استان یزد برای برنامه پنج ساله 95 تا 99 با جدیدت و فوریت، برنامه ارائه دهند تا عقب ماندگی های این استان جبران شود. 

نوبخت با اشاره به صحبت های مسوولان حاضر در این نشست در زمینه کمبود شدید آب در استان، قول مساعد داد تا مشکل آب استان یزد در برنامه کاری دولت قرار گیرد. 

وی همچنین اظهار امیدواری کرد؛ تا تخصیص اعتبارات آب این استان از تخصیص پیش بینی شده بیشتر باشد. 

سخنگوی هیات دولت یادآور شد: از محل ˈفاینانسˈ 520 میلیون دلار سهم استان یزد تصویب شده اما آمادگی داریم برای اجرای طرحهای آب و انرژی خورشیدی و دیگر طرحها، بیش از این رقم را در اختیار استان یزد قرار دهیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین