کد خبر: ۲۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

محمد تقی روغنی‌ها: روزنامه ایران را ورشکسته تحویل گرفتیم

محمد تقی روغنی‌ها، مدیر مسئول روزنامه ایران از بدهی میلیاردی باقی مانده از دولت قبل خبرمی دهد و می گوی: نابرابری درآمد ،هزینه ها و سوء مدیریت و نا آشنایی به اصول مدیریت مطبوعاتی از عوامل ورشکستگی روزنامه در دوره قبلی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدتقی روغنی ها به وضعیت روزنامه ایران در روزهای نخست دولت یازدهم اشاره کرده و به «آفتاب» گفت: «وضعیت مالی روزنامه ایران در سال گذشته تقریبا ورشکسته بود. درهشت سال گذشته به علت موضع گیری های سیاسی فروش روزنامه به شکل چشمگیری پایین آمد و آگهی‌ها نیز به شکل نزولی کاهش پیدا کرد. این موضوع روزنامه را با بحران مواجه کرد.» 

مدیر مسئول فعلی روزنامه ایران در ادامه به سوء مدیریت در اداره موسسه مطبوعاتی ایران در هشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: «در دوره قبل از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد من در هیات مدیره حضور داشتم. وضعیت سود دهی روزنامه خوب بود و همه چیز بر روال پیش می رفت. اما دردوره بعد متاسفانه کسانی به دلیل سوء مدیریت مالی و مطبوعاتی  نظم امور را بر هم زدند.»


وی افزود: «دلیل اصلی این بدهی سنگین تخالفات مالیاتی بود.این تخلفات باعث شد تا معافیت مالیاتی روزنامه ایران لغو شده و روزنامه زیر بار سنگین بدهی قرار بگیرد.»

 روغنی ها به استخدام های بی ضابطه و خارج از عرف دوره قبلی پرداخت و تاکید کرد: «روزنامه ایران در سال 84 نزدیک به 192 نیرو داشت. این روزنامه در اواخر دولت نزدیک به 800 نفر نیرو داشت. نیروهایی که بنا به دلایل سیاسی غیر متعارف در تحریریه و بخش های دیگر استخدام شده بودند،هزینه های بی جهت و زیان دهی را به موسسه تحمیل کردند. البته ما در این یک سال بخشی از این نیروها را تعدیل کردیم.»

 مدیر مسئول روزنامه ایران افزود: «برخی به اشتباه تصور می کنند روزنامه ایران موسسه دولتی است. اگرچه صاحب امتیاز این روزنامه دولت است . اما این روزنامه موسسه خصوصی است و خودش باید هزینه های خودش را تامین کند.اگر هر دولتی بخواهد اینگونه موسسه خود را اداره کند قطعا حیات یک روزنامه دولتی به خطر خواهد افتد.»

وزیر ارشاد در نشست با مدیران کل استان های وزارت ارشاد گفته بود: خبرگزاری ایرنا؛ موسسه ایران و دانشکده خبر دچار تحول می‌شوند زیرا روزنامه‌ی ایران در گذشته ماهی دو و نیم میلیارد تومان ضرر می‌داد و ما امروز جلوی این ضرر را گرفته و به دنبال سوددهی هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین