کد خبر: ۲۵۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
در همایش سالانه سفرا تاکید شد

لاریجانی: ایران باید پرچمدار حقوق بشر در جهان باشد

ˈمحمدجواد لاریجانیˈ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: متاسفانه ما در حالی انگ نقض حقوق بشر می خوریم که در واقع باید پرچمدار حقوق بشر در دنیا باشیم و این یکی از اصلی ترین استراتژی های نظام است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، لاریجانی امروز دوشنبه در همایش سالانه سفیران و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در تهران در حال برگزاری است، افزود: دنیا به زودی متوجه توخالی بودن ادعاها و شعارهای کشورهای غربی درباره حقوق بشر خواهد شد و تا همین حالا هم متوجه آن شده است.

وی تصریح کرد: در چنین فضا و شرایطی، این ایران اسلامی است که باید با محوریت عقلانیت اسلامی پرچمدار حقوق بشر در جهان باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: در همین راستا، ایران ضمن تعامل جدی در زمینه حقوق بشر با جهان به طور مستدل و صریح از مواضع و اصول و ارزش های خود دفاع می کند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور تجربه ای موفق در ابتناء یک نظام سیاسی و مدنی بر پایه عقلانیت اسلامی، موضوعی دردناک برای غربی ها بود، افزود: آنها از همان روزهای اول در فکر مهار این تجربه برآمدند که با منافع آنها سازگار نبود. 

لاریجانی با بیان اینکه غربی ها روش های مختلفی را برای مهار جمهوری اسلامی ایران امتحان کرده و به کار گرفته اند، گفت: یکی از اصلی ترین ابزارهای آنها برای این تجربه، انگ حقوق بشری زدن به ایران است و ما باید در این خصوص و برای این برنامه غربی ها، استراتژی معین و مشخصی داشته باشیم. 

وی افزود: امروز حقوق بشر به طور واضح به ابزار فشار برخی از کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و یکی از پایه های اصلی استراتژی ما در این زمینه، آن است که از هر فرصتی در مجامع بین المللی برای دفاع مستدل و صریح از مواضع، اصول و ارزش های خود استفاده خواهیم کرد. 

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: استراتژی دیگر ما، تعامل جدی در زمینه حقوق بشر با جهان است و ایران در سال های گذشته به خوبی نشان داده است به رغم اعتراضات و انتقادات جدی که به سوء استفاده برخی از کشورهای غربی از ساختارها و مکانیزم های بین المللی حقوق بشر دارد، هیچگاه همکاری و تعامل مثبت را کنار نگذاشته است. 

لاریجانی، پایش مسائل حقوق بشری در داخل و خارج کشور را یکی دیگر از پایه های استراتژی کشور در این زمینه دانست و گفت: در عین اینکه باید رفتارهای خود را در زمینه حقوق بشر در داخل ایران پایش کنیم، پایش رفتارهای کشورهای مدعی حقوق بشر در خصوص ملت خود و سایر ملت ها نیز موضوع بسیار مهمی است.

وی یادآور شد: رسانه های غربی موارد تضییع حقوق بشر توسط کشورهای غربی و پیشرفته را منعکس نمی کنند ولی کوچکترین مسائل مربوط به جمهوری اسلامی ایران را با حجم انبوه و با آب و تاب منعکس می کنند.

لاریجانی تصریح کرد: به همین دلیل، باید در مورد هرگونه رفتار این کشورهای مدعی که بوی تجاوز به حقوق بشر از آن به مشام می رسد، اقدام کنیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین