کد خبر: ۲۵۷۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
ارزیابی «محمد مهدی فرقانی» از استیضاح فرجی‌دانا:

از افشاگری‌های آقای وزیر ناراحت هستند

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره عملکرد قابل دفاع دکتر فرجی دانا اظهار داشت: «فضای علمی کشور در این یک سال، علی رغم برخی تنش ها، پربار تر، آرام تر، قانون گراتر، علمی تر و پرنشاط تر شده است. آنان که امروز دم از استیضاح می زنند، خود دراین هشت سال ذی نفع بوده اند و از رانت های علمی و البته اقتصادی منتفع شده بودند که اکنون کوس استیضاح می زنند و از افشاگری های آقای وزیر، ناراحت هستند. هرچند مجلس باید اعتبار خود را حفظ کرده و نگذارد منافع شخصی و جناحی بر فضای عمومی مجلس در روز استیضاح غلبه کند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: «فضای علمی کشور در یک سال گذشته آرام تر، پرنشاط تر، علمی تر و قانون مندتر شده است.» این نکته مهمی بود که «محمد مهدی فرقانی» استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با «آفتاب» مطرح کرد.

او اساس زمزمه استیضاح را از همان روزهای نخست تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست که هنوز «رضا فرجی دانا» پست وزارت را رسما تحویل نگرفته بود: «مسئله استیضاح را از همان روزهای نخست که حتی هنوز ایشان رسما بر جایگاه وزارت تکیه نزده  بود، آغاز کردند. این اقدامِ بی معنا در شرایطی بود که از همان ابتدا رنگ برخورد جناحی و شخصی ونه از سر دلسوزی برای منافع ملی و مملکت، به خود گرفته بود.»

وی در ادامه عملکرد وزیر علوم را در یک سال گذشته کاملا مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: «ایشان در این مدت، کسانی را به ریاست دانشگاه ها منصوب کردند که مورد پذیرش اعضای هیات علمی بودند و به این ترتیب  در مقابل دولت قبل، همه ضوابط علمی و قانونی در این باره رعایت شد و افرادی به ریاست دانشگاه ها آمدند که دارای سوابق علمی و کارامدی بسیار بودند. وی افزود: در دو دولت قبل، افرادی را اورده بودند که مورد پذیرش هیات علمی و حتی دانشجویان نبودند و نتیجه هم آن شده بود که فضای عمومی دانشگاه ها بسته شود، استاد و دانشجو دچار خودسانسوری شوند و برخوردهای ناصوابی صورت بگیرد که حاصلش دانشگاهی ساکت و ساکن شده بود. عده ای اکنون مدعی آن شده اند که در دوره گذشته، شاخص های علمی رشد چشمگیری داشته است. این ادعا اگرچه قابل تامل است اما می دانیم که هر آنچه منتشر شده آمارسازی بوده تا ارائه واقعیت. نحوه بورس شدن اعضای هیات علمی و دانشجوها در بسیاری از موارد خارج از ضوابط  علمی انجام گرفت و سبب شد تا حق بسیاری از افراد واجد صلاحیت پایمال شده و نادیده گرفته شود.»

 این استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره عملکرد قابل دفاع دکتر فرجی دانا اظهار داشت: «فضای علمی کشور در این یک سال، علی رغم برخی تنش ها، پربار تر، آرام تر، قانون گراتر، علمی تر و پرنشاط تر شده است. آنان که امروز دم از استیضاح می زنند، خود دراین هشت سال ذی نفع بوده اند و از رانت های علمی و البته اقتصادی منتفع شده بودند که اکنون کوس استیضاح می زنند و از افشاگری های آقای وزیر، ناراحت هستند. هرچند مجلس باید اعتبار خود را حفظ کرده و نگذارد منافع شخصی و جناحی بر فضای عمومی مجلس  در روز استیضاح غلبه کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین