کد خبر: ۲۵۷۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

کدام اقدام فرجی دانا او را سزاواراستیضاح کرده است؟

این تشکل های دانشجویی افزوده اند: حال در این برهه خطیر که یکی از بزرگ ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید،بی شک عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است عده ای با برخوردهای سیاسی ،جناحی می خواهند دولت را با چالش های بیهوده و جنجال های سیاسی بی فایده زمین گیر کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های اراک و صنعتی اراک با انتشار بیانیه ای مشترک با بیان اینکه کدام اقدام فرجی دانا او را سزاوار استیضاح کرده اند ، می افزاید : از نمایندگان مجلس انتظار می رود همگامی بیشتر با دولت یازدهم داشته باشند.

در این بیانیه که در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: پس از گذشت یکسال از انتخابات 24 خرداد 92 ذکر چند نکته ضروری است. همانطور که پس از پیروزی عظیم دکتر سید محمد خاتمی در 2 خرداد 76 عده ای پیام 2خرداد را درک نکردند و راه خود را از ملت جدا کردند امروز نیز شاهد حرکتی مشابه در برابر دولت برآمده از رأی ملت هستیم. دوم اینکه باز تاریخ در حال تکرار است و همچنان عده ای فریادهای جامعه و نیازهای آنها را نادیده می گیرند و ((دلواپس)) دغدغه های خویش اند. سوم، منافع ملی را فدای نظرات شخصی کردن در میان اهالی سیاست کشور است که از هر جناحی باشد می تواند کشور را به مخاطره بیاندازد و بر بار مشکلات بیفزاید.

مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه برای استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری تشکیل جلسه می دهد.

این تشکل های دانشجویی افزوده اند: حال در این برهه خطیر که یکی از بزرگ ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید،بی شک عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است عده ای با برخوردهای سیاسی ،جناحی می خواهند دولت را با چالش های بیهوده و جنجال های سیاسی بی فایده زمین گیر کنند.

این بیانیه در ادامه آورده است : اما سوال اصلی و جدی که درخصوص استیضاح وزارت علوم توسط عده ای از نمایندگان « محترم » افراطی مجلس اعلام وصول شده است پیش می آید؛ این است که کدام اقدام وزیر، او را سزاوار استیضاح کرده است!؟ باز گرداندن دانشجویان و اساتید به تحصیل و تدریس و یا اعلام بورسیه های کاملاٌ غیر قانونی!؟

این بیانیه می افزاید: البته این نکته قابل ذکر است که استیضاح وزرا حق قانونی مجلس است اما زمانی که این حق در مسائلی غیر منافع عمومی مردم به کار گرفته شود باید ندای اعتراض و هشدار خود را به گوش همگان رساند و دیگران را ازین خبط آگاه کرد. تا نمایندگان محترم مجلس نیز بدانند که آنها هم زیر چشمان مردم قراردارند و در نظرگاه آنها به واسطه عملکردشان استیضاح می شوند و آنان نیز چون وزرا باید پاسخگو باشند.

انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های اراک و صنعتی اراک در بیانیه خود آورده اند: ما نیز در حمایت از اقدامات خردمندانه و عاقلانه دکتر فرجی دانا، اقدام به انتشار بیانیه ای کردیم تا از تغییرات صحیح و کاملاٌ قانونی که حق جامعه دانشگاهی کشور است دفاع کنیم و از نمایندگان شریف مجلس می خواهیم که با برخورد به دور از جنجال های سیاسی در جلسه استیضاح وزیر علوم همگامی بیشتر و موثرتری را با دولت برآمده از رای ملت داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین