کد خبر: ۲۵۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
افتخاری به «آفتاب» خبر داد:

تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه کاهش خطرات بلایا در تهران زیر نظر سازمان ملل

رئیس ستاد برگزاری همایش توسعه ظرفیت‌های منطقه‌ای مدیریت بلایا در تهران با بیان اینکه این همایش مقدمه‌ای برای تاسیس مرکز کاهش خطرات بلایا زیر نظر سازمان ملل در تهران است، افزود: طبق مصوبه هیات وزیران اختیار لازم برای تامین منابع مورد نیاز جهت تاسیس این مرکز به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: همایش چهارروزه آموزشی توسعه ظرفیت‌های منطقه‌ای مدیریت بلایا (ریزه‌پهنه‌بندی لرزه‌ای) در مرکز همایش‌های بین المللی ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است.

محمدعلی افتخاری رئیس ستاد این همایش در گفت‌وگو با «آفتاب» با اشاره به اهداف این همایش بین‌الملی گفت: این همایش برای توسعه ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای و به‌کارگیری برنامه‌ریزی فضایی، استفاده از اراضی، یادگیری عملکردهای موفق در منطقه و استفاده از ریزه‌پهنه‌بندی لرزه‌ای در کاهش مخاطرات بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی هدف اصلی این دوره آموزشی را تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در تهران دانست و افزود: به منظور افزایش و ارزیابی توانمندی جمهوری اسلامی ایران در تاسیس و راه‌اندازی نمایندگی اسکاپ در ایران، نشست‌هایی در آلماتی و دهلی نو در سال 2014 برگزار شد و مقرر گردید با همکاری دبیرخانه اسکاپ، وزارت مسکن و شهرسازی و به میزبانی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور این همایش در تهران برگزار شود.

افتخاری با بیان اینکه به‌کارگیری مدیریت اطلاعات بلایا می‎‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در کاهش خطرات ناشی از وقوع بلایا به‌ویژه در افراد داشته‌ باشد، ادامه داد: در این نشست اساتید و متخصصان ایرانی تجربیات خود را ارائه کردند که این می‌تواند زمینه را برای تاسیس و راه‌اندازی مرکز APDIM به عنوان یک  مرکز تخصصی وابسته به اسکاپ و سازمان ملل متحد در ایران فراهم کند.

رئیس ستاد همایش با اشاره به اینکه ایران جز 10 کشور اول در معرض خطرات بلایای طبیعی قرار دارد، تصریح کرد: کاهش خطرات بلایا یکی از برنامه‌های توسعه ملی کشور است و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به عنوان مرجع ملی کلیه امور اسکاپ در کشور شناخته می‌شود.

افتخاری با بیان اینکه طبق مصوبه هیات وزیران اختیار لازم برای تامین منابع موردنیاز جهت تاسیس این مرکز به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی داده شده است، ادامه داد: سومین نشست گروه تخصصی کارشناسی توسعه مدیریت اطلاعات بلایا با حضور بیش از 40کشور عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد.

وی در پایان افزود: با راه‌اندازی این مرکز همکاری نزدیک با اسکاپ نسبت به استقرار و تجهیز ساختمان بر اساس استاندارد‌های سازمان ملل انجام خواهد شد تا ضمن برخورداری از امکانات فنی و تخصصی این مرکز ضمن کاهش بلایا در کشور به سایر کشورهای منطقه نیز کمک لازم را ارائه کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین