کد خبر: ۲۵۷۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

پشت پرده توزیع شبنامه علیه رئیس جمهور

برخی از نمایندگان مجلس توزیع شبنامه علیه رئیس جمهور را مرتبط با استیضاح وزیر علوم می‌دانند این در حالی است که نام نویسنده شبنامه علیه روحانی در لیست امضا کنندگان استیضاح به چشم نمی‌خورد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - با فرا رسیدن استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم  اتفاق عجیبی در مجلس رخ داد و برای اولین بار شبنامه‌ای علیه رئیس جمهور در مجلس پخش شد. یعنی همزمان با احتمال مطرح شدن اسامی بورسیه‌های غیر قانونی در روز استیضاح  و افشای برخی از عوامل موثر در اعطا بورسیه غیر قانونی، یکی از نماینده‌های مجلس شائبه‌هایی را در مورد مدرک  دکترای رئیس جمهور در قالب شبنامه مطرح کرد!

جوسازی تندروها علیه رئیس جمهور در حالی انجام می شود که پیش از این، دانشگاه کلدونین گلاسکو  به پرسش روزنامه شرق درباره مدرک تحصیلی دکتر حسن روحانی اینچنین پاسخ داده بود: دکتر حسن روحانی در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۹۶ در دوره ( MPhilبین فوق لیسانس و دکتری) و در ششم جولای ۹۹ در دوره "دکترا" از دانشگاه کلدونین گلاسکو فارغ‌التحصیل شده است.

همین امر باعث شد تا واکنش های زیادی علیه توزیع شبنامه در مجلس صورت بگیرد. به طوری که مسعود پزشکیان با انتقاد از هیات رییسه مجلس گفت: هیات رییسه باید درباره انتشار این شبنامه بدون امضا، پاسخگو باشد و توضیح دهد چرا این شبنامه بدون امضاء در صحن پخش شده است.
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه نیز با اشاره به انتشار و پخش شبنامه علیه حسن روحانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع را پیگیری و بررسی خواهیم کرد.

اما کمال‌الدین پیرموذن در سخنانی، این شبنامه را با استیضاح وزیر علوم مرتبط دانست و گفت: در صحبتی که با مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس داشتم وی عنوان داشت که این شبنامه را من نوشتم.

پیرموذن با بیان اینکه  امیدواریم که این استیضاح رخ دهد تا «سیه‌روی شود هر  که در او غش باشد» ادامه داد: این حمله‌ها به این خاطر است که رئیس جمهور با شجاعت و صراحت نسبت به بیان واقعیت‌های پشت پرده استیضاح و بورسیه نپردازد.

در حالی که  برخی از نمایندگان مجلس، توزیع شبنامه علیه رئیس جمهور را مرتبط با استیضاح وزیر علوم می‌دانند نکته جالب اینجاست که نام نویسنده شبنامه علیه رئیس جمهور در لیست امضا کنندگان استیضاح به چشم نمی‌خورد آنهم در شرایطی که  نویسنده شبنامه از اعضای جبهه پایداری است که 24 نفر از اعضا آن لیست استیضاح را امضا کرده‌اند.

با توجه به عدم امضا نامه استیضاح فرجی دانا توسط کوچک‌زاده سوالی که مطرح می‌شود این است که نماینده‌ای که اساسا پروژه استیضاح وزیر علوم را امضا نکرده چرا باید شبنامه‌ای را برای تحت فشار گذاشتن رئیس جمهور برای بیان نکردن پشت پرده بورسیه ها نوشته باشد؟ و آیا در موضوع استیضاح وزیر علوم تقسیم کار خاصی صورت گرفته است؟

حامد قادر مرزی نماینده مجلس در مصاحبه‌ای تلویحا به این سوالات پاسخ می‌دهد و تاکید دارد که ریشه استیضاح وزیر علوم اتفاقا در افشاگری وزارت علوم درباره بورسیه‌های غیرقانونی بوده: «تا جایی که اطلاع داریم نام 10 نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیر علوم به‌تازگی آن را افشا کرده و جالب‌تر اینکه بدانید برخی از همین نمایندگان پای نامه استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اند و از وزارت علوم قول گرفته‌اند تا در صورت افشای اسامی، نامی از آنها برده نشود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
4
7
خدایی زورشون اومده اینها (اصولگرایان) اگه می‌خوان سهمی از رای ملت داشته باشند نباید در دام پایداری بیفتن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین