کد خبر: ۲۵۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

دکتر روحانی هیچ گاه بورسیه نبوده است/برخی در پی ایجاد جنگ روانی هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این‌که «برخی با پخش شب‌نامه‌ها در مجلس شورای اسلامی در پی ایجاد جنگ روانی هستند» گفت: هدف این افراد این است که در هفته دولت رضایت مردم از عملکرد دولت را تحت الشعاع قراردهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که یکی از هدف‌گذاری‌های رییس جمهوری از ابتدای تحویل دولت یازدهم برقراری تعامل نزدیک بین سه قوه و همکاری نزدیک بین دولت و مجلس بوده است، تصریح کرد: روحانی توانسته در عمل نشان بدهد که دستیابی به این هدف در مقاطع مختلف تنها یک شعار نبوده است و در عمل به همه تصمیمات، قوانین و سیاست‌های مجلس احترام گذاشته است.

وی با اشاره به این‌که «در شرایط موجود عده‌ محدودی به برقراری آرامش، هماهنگی و تفاهم بین دولت و مجلس و به خصوص شخص رییس جمهوری و مجلس علاقه‌مند نیستند» افزود: این افراد طی دوران قبل هم سال‌ها به نزاع بین مجلس و دولت دامن زدند و این آرامش و تفاهم حاضر در سیاست‌های آنها جایی ندارد.

وی اظهار کرد: این افراد با استفاده از هر روشی در پی برهم زدن آرامش، تفاهم، صمیمیت و یگانگی به وجود آمده در کشور هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری با تاکید بر این‌که «در شرایط حساس منطقه، کشور نیازمند آرامش داخلی است»، گفت: با درنظر داشتن اتفاقاتی که در غزه، عراق، سوریه و افغانستان که پیرامون ایران هستند، افتاده و همچنین با توجه به سیاست‌های خارجی کشور و مذاکرات 1+5 و سیاست‌گذاری‌های دولت، فضای کشور نیازمند یک آرامش داخلی است.

وی با اشاره به این‌که «سیاست‌های یک سال گذشته دولت باعث به وجود آمدن فضای آرام و مبتنی بر تفاهم در کشور شده است»، افزود: دولت این فضا را برای غلبه بر شرایط حاکم ایجاد کرده است و این نوع نگاه و برخورد برخی باعث می‌شود دشمنان کشور که تعداد آن‌ها نیز کم نیست از شرایط سوء‌استفاده کنند.

وی دراین‌باره تصریح کرد: بدخواهان ملت از تنش بین دولت و مجلس استقبال می‌کنند و چنین اقدامات نسنجیده‌ای باعث سوءاستفاده آنان می‌شود.

واعظی با اشاره به این‌که «انجام کارهای تنش‌زا در شرایط فعلی منافع ملی را تهدید می‌کند»، اظهار کرد: من فکر می‌کنم لازم است ذخائر مردمی انقلاب اسلامی ایران که حمایت از دولت بوده است را سرمشق قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به مطرح شدن بحث استیضاح فرجی دانا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری - در مجلس خاطرنشان کرد: این‌که عده‌ای با پخش شب‌نامه می‌خواهند فضای مجلس را تغییر داده و فضاسازی کرده و جنگ روانی ایجاد کنند، به ایجاد تنش و لطمه به آرامش عمومی و همچنین بی اعتمادی به ارکان نظام می‌انجامد. دولت و مجلس باید مراقب این‌گونه فضاسازی‌ها باشند تا تفاهم و همدلی بین این دو بخش تا پایان دولت یازدهم به عنوان الگوی همکاری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که «گروهی کوچک تلاش دارند در مقطع خاص هفته دولت چنین تهدیداتی را مطرح کنند»، تصریح کرد: در هفته حاضر که هفته دولت نامیده شده است و دولت تصمیم دارد عملکرد یکساله‌اش را به مردم تقدیم کند این عده می‌خواهند این هفته را به کام مردم تلخ کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همکاری بین قوای مختلف کشور گفت: کار این عده برخلاف فرمایشات رهبری است، زیرا به صراحت در راه خلاف رهنمودهای ایشان قدم برمی‌دارند.

وی با اشاره به این‌که «این افراد تلاش می‌کنند با توسل به بهانه‌ها و روش‌های مختلف در مقاطع مختلف همکاری و آرامش را برهم زنند» تصریح کرد: عده محدودی جای این‌که در شرایط فعلی پیشنهادات خود را در رابطه با مذاکرات 1+5 مطرح کنند که مطمئنا نیز مورد استقبال وزارت امور خارجه و دولت قرار خواهد گرفت، به ایجاد این‌گونه جوسازی‌ها اقدام می‌کنند که به جز تضعیف موضع ایران در شرایط فعلی هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که «توزیع شب‌نامه و طرح مساله‌ ابهام در مدرک تحصیلی آقای روحانی در شرایط فعلی در راستای دستیابی به یک هدف انجام شده است»، خاطرنشان کرد: طی بیش از 20 سال ارتباط نزدیکی که با شخص روحانی داشتم و همچنین با توجه به سابقه وی در حوزه علمیه، تمام طلبه‌هایی که با وی هم‌دوره بودند یک نظر مشترک درباره‌ او دارند و آن این است که وی فردی با ذکاوت بوده است.

واعظی افزود: همچنین سخنرانی‌های رییس جمهوری پیش از انقلاب اسلامی و طرح مساله‌ی لقب امام برای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران نشان‌دهنده‌ی شجاعت وی و همچنین معلومات حوزوی بالای او است.

وی خاطرنشان کرد: شخص آقای روحانی در کنار تحصیلات حوزوی به دریافت مدارک مختلف دانشگاهی علاقه‌مند بوده‌اند و باید پرسید طرح بحث ابهام در دکترای رییس جمهوری در شرایط فعلی چه معنی می‌تواند داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که «نمایندگان مجلس تنها حقوق نمایندگی خود را دریافت می‌کنند»، افزود: روحانی برای شرکت در اولین دوره انتخابات نمایندگی مجلس نیز مدرک خود را دانشجوی دکترا و تحصیل در خارج از کشور مطرح کرده بود و باید این افراد بدانند که ایشان بورس تحصیلی نیز دریافت نکرده است و مثل سایر افراد با هزینه‌ شخصی در خارج از کشور تحصیل کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: کسانی که چنین مسائلی را به عمد یا از روی ناآگاهی مطرح می‌کنند جز برهم زدن فضای موجود هدف دیگری ندارند.

وی همچنین درباره‌ این‌که «برخی می‌گویند آقای روحانی حقوق استادتمامی خود را دریافت می‌کند»، گفت: زمانی که ایشان پست ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را برعهده داشت و من معاون مرکز تحقیقات بودم، وی حقوق مربوط را با تایید هیات ممیزی دانشگاه تهران را دریافت می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «افرادی که به توزیع شب‌نامه در مجلس اقدام کرده‌اند، در نظر داشتند که در جلسه استیضاح در جهت اهداف خود بهره‌برداری کنند»، افزود: با این حال نمایندگان مجلس افراد فهیم و فقیهی هستند و خیلی بعید است که تحت تاثیر چنین اقداماتی قرار بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین