کد خبر: ۲۵۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴

سونامی شایعه برای استیضاح وزیر علوم

شایعه سازان قصد دارند با تحریک کردن حس میهن پرستی نماینده‌ها طوری وانمود کنند که فرجی دانا هیچ علاقه‌ای به ایران ندارد تا از این طریق بتوانند آرا تعدادی از نماینده‌ها را به ضرر وزیر علوم تغییر دهند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - استیضاح وزیر علوم به یکی از حساس‌ترین رویدادها در سنجش تعامل واقعی بین مجلس و دولت تدبیرو امید تبدیل شده از طرفی حمایت گسترده دانشگاهیان و اعضای دولت کار را برای استیضاح کنندگان سخت کرده و شبکه رسانه ای تندروها را بر آن داشته تا به حجم خبرسازی های خود برای تغییر فضای مجلس بیفزایند رسانه های تندرو به همراه استیضاح کنندگان که در چند روز گذشته سعی کردند استیضاح را غیر جناحی معرفی کنند  اینک دست به کار شده اند تا اخبار کذب را برای تغیییر آرا خاکستری نماینده‌ها منتشر کنند.

نمونه یکی از این اخبار انتشار خبر مسافرت فرجی دانا به کانادا در صورت عدم کسب رای اعتماد از مجلس بود خبری که در آن یکی از رسانه‌های به اصطلاح حرفه‌ای تخیلات ذهنی  یکی از خبرنگاران خود را به اسم  خبر اینچنین منتشر کرده بود: شنیده های خبرنگار ما از برخی کارکنان وزارت علوم حاکی از آن است که وزیر علوم در روزهای اخیر با حضور در نمازخانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده که در صورت رای آوردن استیضاح، بار دیگر چمدانش را می بندد و از ایران خارج می شود و به کانادا باز می گردد.

این خبر به سرعت از سوی وزارت علوم تکذیب شد وسعداله نصیری قیداری - معاون پارلمانی وزارت علوم در این باره تاکید کرد که وزیر علوم هیچ گاه قصد چنین اقدامی را ندارد و خبر مذکور تکذیب می شود زیرا وزیر علوم طی دو ماه گذشته در نمازخانه وزارت علوم حاضر نشده و در اتاق کارش نماز می خواند.

اما منتشر کنندگان این خبر ابتدا با انتشار این خبر چنین به مخاطبان خود  وانمود می کنند که وزیر علوم پیش از این در کانادا زندگی می‌کرده و فقط برای تصدی وزارت به ایران آمده و در صورت موفقیت استیضاح دوباره به آنجا بر می‌گردد در حالی که فرجی دانا استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است و حضور او در کانادا صرفا برای طی کردن دوره‌های آموزشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بوده است.

نکته دوم اینکه نویسنده مطلب سعی دارد با تحریک کردن حس میهن پرستی نماینده‌ها طوری وانمود کند که فرجی دانا هیچ علاقه‌ای به ایران ندارد تا از این طریق بتوانند آرا تعدادی از نماینده‌ها را به ضرر وزیر علوم تغییر دهد.

شایعه پراکنی برخی از این رسانه‌ها به گونه‌ای بود که یکی از نماینده‌های مجلس در واکنش به این شایعات گفت: همه نمایندگان چه موافقان و منتقدان، رضا فرجی دانا را می شناسند، او رزمنده و فرمانده دفاع مقدس بود و خیلی از فرماندهان عالی رتبه امروز با او سال های سال رفاقت و آشنایی دیرین داشته اند. او مدت ها استاد دانشگاه های خارج از کشور بوده و سال ها در کانادا تحصیل علم و دانش مشغول بوده است. بنابراین خارج رفتن برای او اتفاق تازه ای نیست که بخواهد در قالب تهدید این مساله را مطرح کند.

سونامی شایعه پراکنی قبل از جلسه استیضاح به شکلی دیگر ادامه پیدا کرده به طوری که حتی قبل از مشخص شدن حضور یا عدم حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح(به دلیل سفر استانی از پیش تعیین شده به اردبیل)  همین رسانه‌ها با نیت خوانی چنین استدال کردند خود آقای روحانی  نیز تمایلی به حمایت از فرجی دانا ندارد در حالی که هفته گذشته رئیس جمهور  در آن گزارش وزارت علوم درباره وضعیت بورسیه های تحصیلی در سال های اخیر به دولت ارائه شد، با حمایت از وزیر علوم گفت که دکتر فرجی دانا را فردی لایق، دانشمند، تحصیلکرده، مدیر و مدبر و با اخلاق می دانم و امروز بیش از آنچه در روز اول از لیاقت های او مطلع بودم، در عمل، ویژگی های اخلاقی ایشان را بیشتر لمس کردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین