کد خبر: ۲۵۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
«در پاسداشت علم»

نقدی بر استیضاح وزیر علوم با روایت نمونه‌ای عینی

چندان مبهم نیست که علت این همه فشار برای استیضاح وزیر علوم از کجا سرچشمه می گیرد. کسانی که فرجی‌دانا را می شناسند به خوبی می دانند که مرد علم و پاسدار اصول دانشگاهی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- عباس شفیعی: رمز گشایی از بورسیه های دکتری در سالهای اخیر که از نگاه بسیاری از ناظران در آن سالها عجیب و غیر قانونی به نظر می رسید پاشنه آشیل استیضاح مرد علم کابینه اعتدال شد.

بسیاری از افراد که در سالهای اخیر درگیر آزمونهای دکتری و مصاحبه هایش بوده اند طعم تلخ نابرابری و رفتارهای شبه انگیز را چشیده اند. روایتی که در این مقال عنوان می شود نمونه ای از آن برخوردهاست. در سال 90 یکی از بستگان نزدیک اینجانب در آزمون دکتری یکی از دانشگاههای دولتی شهر تهران پذیرفته و دعوت به مصاحبه شد. طبق اعلام رییس تیم مصاحبه ایشان نفر دوم آزمون کتبی بود. پس از مصاحبه نیز نفر دوم در میان مصاحبه‌شوندگان بود. بطوریکه اعضای تیم مصاحبه با توجه به شرایط، پیشاپیش قبولی ایشان را به وی تبریک گفتند. ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری این دانشگاه 4 نفر اعلام شد. اما پس از پایان مراحل آزمون و اعلام نتایج با کمال ناباوری مشاهده کردیم که اسم ایشان در میان قبول‌شدگان نیست. نکته جالب این بود که دو نفر از قبول‌شدگان اساساً در میان افراد مصاحبه شده که از وزارت علوم به دانشگاه معرفی شده بودند قرار نداشتند. اینجانب موضوع را از طریق بازرسی شورایعالی انقلاب فرهنگی پیگیری کردم و متاسفانه آنان نیز ضمن تایید ضمنی وقایع  با ارائه نمونه‌های مشابه، مانند رسم 8 ساله سکوت نهادها در برابر فعالیتهای غیرقانونی دولت نهم و دهم اقدام خاصی انجام ندادند.

حال فردی که در آن سال ناجوانمردانه با وجود سابقه درخشان علمی از تحصیل در مقطع دکتری محروم شد دوباره در آزمون دکتری شرکت کرده و هم اکنون مشغول به تحصیل است. ولی اصرار نمایندگان محترم مجلس در استیضاح فردی که این رسم ناجوانمردانه را برانداخت و سعی در احقاق حق عالمان و اندیشه ورزان دارد تعجب همگان را بر می انگیزد.

به احترام دکتر فرجی دانا، مرد علم کابینه تدبیر و امید به پا می خیزم و فارغ از هر نتیجه ای برای استیضاح به وی ادای احترام می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین