کد خبر: ۲۵۷۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
شکرچی‌زاده مطرح کرد؛

ارتباط علمی با سایر کشورها برای توسعه مدیریت بلایای طبیعی

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: بلایای طبیعی که در یک منطقه جغرافیایی اتفاق می‌افتد مربوط به یک کشور نیست و همه کشورهای همجوار را تحت شعاع قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد شکرچی زاده در گفت و گو با آفتاب با اشاره به  برنامه آموزشی مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا گفت:بلایای طبیعی و حوادثی مثل زلزله که در یک منطقه جغرافیایی اتفاق می‌افتد مربوط به یک کشور نیست و همه کشورهای همجوار را تحت‌شعاع قرار می‌دهد لذا شرایط اقلیمی زمین شناسی یک منطقه بین کشورهای همجوار مشابه است که همین موضوع همکاری‌های مشترک بین متخصصین کشورها را ایجاب می‌کند.

وی با بیان اینکه به انتقال تجربیات  قبل از وقوع حادثه نیاز است خاطر نشان کرد: ارتباط گسترده بین کشورها برای کمک و همیاری به آسیب دیدگان حوادث در بین کشورها وجود دارد که این اقدام بشردوستانه قابل ستودنی است  ولی مهمترین مسئله ای که باید در دستور کار کشورها قرار گیرد این است که  علاوه بر همکاری مشترک و ارتباط علمی بین متخصصین کشورها برای توسعه ظرفیت مدیریت بلایای طبیعی،باید  به صورت جدی به انتقال تجربیات بین کشورها قبل از وقوع حادثه  اهتمام ویژه شود.

استاد دانشگاه با اشاره به همکاری علمی با سایر کشور ها درباره مدیرت بلایای طبیعی تصریح کرد: ارتباط علمی با متخصصین و تبادل تجربیات بین کشورها برای کم کردن آثار منفی بلایای طبیعی به خصوص زلزله کمک وافری می ‌کند. از این جهت نشست‌های علمی باید با قوت به کار خود ادامه دهد تا همه کشورها بتوانند با برنامه ریزی از تجربیات یکدیگر به نحواحسن برای پیشبرد اهداف خود برای کاستن بلایای طبیعی استفاده کنند.

شکرچی‌زاده با استقبال از برگزاری نشست‌های علمی با سایر کشورها تصریح کرد: متخصصین بلایای طبیعی در این نشست با اذعان به پیشرفت چشم گیر و ستودنی ایران خواهان همکاری گسترده  و انتقال تجربیات با ایران شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین