کد خبر: ۲۵۷۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

ریزش مو را جدی بگیرید

رمضانی با اعلام اینکه کمبود پروتئین در برنامه غذایی منجر به کاهش تولید کراتین در بدن می شود، ادامه داد: مو از پروتئین کراتین ساخته می شود که کمبود آن ریزش و نابودی مو را به همراه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یک کارشناس زیبایی پوست و مو با بیان این که اینکه ریزش مو به یکی از معضلات کنونی در مقوله زیبایی تبدیل شده است، گفت: در بسیاری از موارد ریزش مو هشداری است که نباید نادیده گرفته شود.

دکتر زهرا رمضانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عدم توازن میزان مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن یکی از اصلی‌ترین عوامل ریزش مو در افراد است، اظهار کرد: مو نیز همانند سایر اندام‌های همبند بدن برای حفظ سلامت و ترمیم خود نیازمند مواد مغذی از قبیل منیزیم، کلسیم، منگنز، روی و ویتامین‌های A، B، C ،E و همچنین پروتئین است.

وی افزود: باید توجه داشت که کمبود هر یک از این مواد معدنی می‌تواند عاملی برای ریزش مو باشد که به دلیل تغذیه نامناسب، کاهش کیفیت مواد غذایی و کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی بروز می‌کند.

این کارشناس زیبایی پوست و مو با ذکر این نکته که ازدیاد عناصر مس و آهن می تواند از دیگر عوامل ریزش مو باشد، گفت: زمانی که میزان عنصر مس در بدن زیاد شود علاوه بر ریزش مو بیماری‌هایی شامل ضعف و کمبود انرژی، سردرد، افسردگی، مشکلات جنسی و ... رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه ازدیاد آهن در بدن نیز سبب افزایش تولید رادیکال های آزاد می شود، تصریح کرد: تولید رادیکال‌های آزاد در بدن منجر به کمبود ویتامین‌های آنتی آکسیدان می شود.

رمضانی با اعلام اینکه کمبود پروتئین در برنامه غذایی منجر به کاهش تولید کراتین در بدن می شود، ادامه داد: مو از پروتئین کراتین ساخته می شود که کمبود آن ریزش و نابودی مو را به همراه دارد.

به گفته وی مشکلات غده تیروئید، کم کاری غدد فوق کلیوی، عوامل ارثی و کم خونی از دیگر عوامل ریزش مو است که نباید نادیده گرفته شوند.

وی با بیان اینکه ریزش 75 تا 50 تار مو در هر روز یک ریزش نرمال است، خاطرنشان کرد: برای از بین بردن ریزش نامتعارف مو باید از طریق آزمایش و آنالیز مو علت ریزش مو را شناسایی و از بین برد.

این کارشناس زیبایی پوست و مو در پایان با ذکر این نکته که در حال حاضر سن ریزش مو در افراد کاهش یافته است، یادآور شد: استرس، فشارهای عصبی، افسردگی از دیگر عوامل افزایش روند ریزش مو در جوانان است که هرچه سریعتر باید در درمان آنها تلاش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین