کد خبر: ۲۵۷۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵

لذت عفو پای چوبه دار در جیرفت

والدین یک مقتول که در جیرفت اعدام قاتل فرزندشان را به انتظار نشسته بودند با تصمیمی سخت از خون قاتل گذشتند و به او اجازه دوباره زیستن دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این پدر و مادر داغدار پای چوبه دار قاتل پسرشان را بخشیدند تا کمر مادر دیگری در غم مرگ فرزند نشکند، عمل انسان دوستانه و خداپسندانه آنها نشان داد که هنوز کارهای بزرگ شدنی است.

ˈح - جˈ حدود 9 سال پیش در یک درگیری مقتول را با ضربات چاقو به قتل رسانده و امروز چهارشنبه در حالی پای چوبه دار مقابل پدر و مادر مقتول قرار گرفت که آنها خود اشک می ریختند.

در آخرین لحظات اجرای حکم قاتل مورد رافت اسلامی قرار گرفت و از مرگ نجات یافت. 

مادر مقتول در جمع خبرنگاران گفت: من با قتل فرزندم دچار ناراحتی و گرفتاری های زیادی شدم و فکر می کردم با اجرای قصاص ناراحتی ام تمام خواهد شد ولی پای چوبه دار خدا را مدنظر قرار دادم و از خدا خواستم مرا یاری کند تا بتوانم راهی را برگزینم که رضای حق در آن باشد.

وی ادامه داد: در آخرین لحظات تصمیم به عفو گرفتم تا مادری دیگر مثل من اشک ماتم برای فرزندش نریزد.

رییس اداره زندان جیرفت هم گفت: اجرای قصاص حق مسلم اولیای دم است ولی در خصوص توسعه و فرهنگ سازی عفو در جامعه تلاش های زیادی صورت می گیرد.

حسین برشان افزود: برای صحبت با خانواده مقتول و راضی کردن آنها از بزرگان طایفه و مسوولان شهرستان نیز کمک زیادی گرفته شد و نشستی با خانواده مقتول در دفتر امام جمعه برگزار شد که پس از بیان روایتی در خصوص بخشش از سوی امام جمعه جیرفت این موضوع تاثیر زیادی در این خانواده گذشت و منجر به بخشش فرد اعدامی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین