کد خبر: ۲۵۷۸۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با «آفتاب»:

استیضاح، هزینه مدیریت اصلاح طلبی در آموزش عالی بود

دکتر عبدالله ناصری، استاد دانشگاه تهران گفت: جامعه دانشگاهی بیشتر از اینکه از استیضاح وزیر علوم ناراحت باشند از عدم حضوررئیس جمهور در مجلس متعجب هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: دکتر عبدالله ناصری درباره نتیجه استیضاح وزیر علوم در مجلس به «آفتاب» گفت: دفاعی دکتر فرجی‌دانا یک دفاع قوی بود. اما وقتی مجموع عوامل را کنار هم می‌گذاریم، می‌بینیم خیلی طبیعی بود که این استیضاح رای مثبت نمی‌آورد و قابل پبیش‌بینی بود. استیضاح وزیر علوم هزینه مدیریت اصلاح‌طلبی در آموزش عالی بود که بر وزارت علوم تحمیل شد. استادان و تحلیلگران سیاسی این را می‌دانستند که اصولگرایان و تندروان نمی‌خواهند پایگاه منافع خود را در وزارت علوم از دست بدهند.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب افزود: از طرف دیگر عدم حضور دکتر روحانی در مجلس و ترک تهران به قصد اردبیل برای هفتمین سفر استانی  به نظر می‌رسد که خیلی سفر بدموقعی بود. البته از قبل این زمان سفر مشخص شده بود؛ اما این سفر  تاثیر بدی بر افکار دانشجویان و دانشگاهیان گذاشت. بخش نخبگان تلقی‌شان این است که ممکن بود اگر روحانی در مجلس حضور داشت و وزیر علوم را همراهی می‌کرد، اتفاق دیگری می‌افتاد. یا سیاست ایشان در وزارت علوم دنباله سیاستشان در مسائل سیاست داخلی و توسعه داخلی است و خواست نشان دهد که همان سیاست را در وزارت علوم هم می‌خواهد دنبال کند. یا شاید این پرسش در افکار عمومی مطرح شود که این ظاهر کار بود و مسئله اصلی چیز دیگری است.

عضو بنیاد باران به «آفتاب» گفت: از طرف دیگر جریان اقتدارگرا از سال 1376 به بعد در کشور با توجه به امکانات و شرایط و توانمندی‌های خود خواستند که از پایگاه اقتصادی و سیاسی خود دفاع کنند. اینها همیشه برای این حفظ منافع خود در کشور تلاش کرده‌اند. مسلم بود که این بار هم بخواهند از این پایگاه به اتفاق رای دفاع کنند. اما من معتقد هستم که دکتر روحانی در معرفی جانشین وزیر می‌تواند دوباره با جامعه علمی همراهی خود را نشان دهد.
 
استاد تاریخ دانشگاه تهران افزود: برخورد و جمع‌بندی آخر دکتر لاریجانی به جهت هوشمندی سیاسی و زیرکی ایشان یک رفتار دووجهی بود. لاریجانی با این کار هم به اصلاح‌طلبان پیغام داد که من با استیضاح مخالف هستم و هم به نمایندگان استیضاح‌کننده پیغام دادند که با سیاست وزیر علوم مخالف هستم. این رفتار همیشه در برهه‌های متعدد تاریخی از دکتر لاریجانی اتفاق افتاده و تکرار شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین