کد خبر: ۲۵۷۹۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال عجله کنند

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، پرداخت تسهیلات در نیمه دوم سال را منوط به جذب منابع مشخص شده در نیمه اول سال عنوان کرده‌اند، بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عجله کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، "رحیم عصفوری" ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: جذب کامل تسهیلات توسط متقاضیان، در نهایت به نفع توسعه کل استان است، لذا ضروری است بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سریع‌تر عمل کنند.

وی افزود: یکی از دلایل کندی مراجعه متقاضیان، سود بالای تسهیلات است و مشکلاتی که در خصوص نقدینگی و معمولاً چک‌های برگشتی خود دارند.

عصفوری تصریح کرد: بانک‌ها نیز در ضوابط خود کمتر سخت‌گیری کنند تا 73 میلیارد تومان تسهیلاتی که برای استان پیش‌بینی شده است تا پایان شش ماهه اول در اختیار متقاضیان اشتغال‌زایی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با تعیین فرصت یک هفته‌ای برای حضور متقاضیانی که برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند، تصریح کرد: دستگاه‌ها پیگیری لازم در این حوزه به ویژه در دو بخش کشاورزی و صنعت را داشته باشند و چنانچه متقاضی مایل به انصراف بود جایگزینی برای خود معرفی کند.

عصفوری خاطرنشان کرد: همه فرمانداران در شهرستان‌های مختلف این اعتبار را متعلق به شهرستان خودشان بدانند و تا جایی که می‌توانند طرح‌های معقول را به بانک‌ها معرفی کنند و نگران تامین منابع مالی برای اخذ تسهیلات نباشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، گفت: فقط 10 درصد طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

"احمد غریوی" اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که از سوی استاندار در خصوص تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی در استان صورت گرفته، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی پرداخت تسهیلات بیشتر در نیمه دوم سال را منوط به جذب کامل تسهیلات در نیمه اول سال عنوان کرده است.

وی افزود: بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار جهت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ابلاغ شده است، این در حالی که است فقط 10 درصد طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: فضاهای مازاد دستگاهای اجرایی در صورت امکان به عنوان کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استفاده شود.

"قاسم صیادی" اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در رویکرد جدید خود آموزش‌ها را مبتنی بر بازارمحور بودن و امکان جذب فوری مهارت‌آموزان در دستور کار دارد.

وی افزود: با حضور افراد پشتیبان در طرح‌های آموزشی، حلقه مفقوده آموزش و بازار کار تا حد قابل توجهی بهبود یافته است.

این مسئول تصریح کرد: با نهادینه و فراگیر کردن آموزش‌های بازارمحور حتی در صورت سخت‌ترین تحریم‌ها هیچ تهدیدی متوجه کشور نخواهد بود، زیرا این آموزش‌ها به منزله فرصت تولید ثروت در جامعه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: برای تحقق هر چه بهتر این هدف، ورود و حمایت همه دستگاه‌ها و نهادهای جامعه ضروری است که با استناد به ضوابط قانونی و از محل صندوق فرصت‌های شغلی می‌توانند فضاهای مازاد خود را به عنوان کارگاه آموزشی در اختیار مراکز فنی و حرفه‌ای قرار دهند.

فرماندار ابهر نیز در این جلسه اظهار کرد: سود بالای بانکی از دلایل عدم رقبت بنگاه‌های کوچک در دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی است.

"ولی‌الله ایمانی" اظهار کرد: با توجه به سهم کارمزد 27 درصدی بانک‌ها در قبال تسهیلات پرداختی، این رقم برای بنگاه‌های کوچک رقم بالایی است که شاید همین امر یکی از دلایل کم اقبالی آن‌ها به دریافت تسهیلات باشد که ضروری است تا در این حوزه بازنگری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 14 میلیارد تومان طرح اشتغال‌زایی دریافت تسهیلات از شهرستان به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند، تصریح کرد :علاوه بر اینکه باید متقاضیان از شرایط طرح به خوبی آگاه باشند باید بانک‌ها نیز تسهیلات را صرفاً در راستای تقاضای افراد در اختیار آن‌ها قرار دهند، زیرا در برخی مواقع بانک مبلغ تسهیلات را به عنوان طلب خود از متقاضی حساب کرده و تسهیلات به طور کامل پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل پست‌بانک استان زنجان نیز گفت: در ارایه تسهیلات محدودیت داریم.

"عباس دستواری" اظهار کرد: با توجه به مقررات پست‌بانک کشور، تسهیلات واگذار شده توسط پست‌بانک‌ها کمتر از یک میلیارد ریال باید باشند و این مبلغ نیز برای سرمایه در گردش باید پرداخت شوند، لذا تا حدی در ارایه تسهیلات در مقایسه با بانک‌ها محدودیت داریم.

وی مئوول با بیان اینکه کارشناس قوی برای پرداخت‌های بزرگ نداریم، تصریح کرد: از ابتدای امسال برای 3000 پرونده در روستاهای استان تسهیلات پرداخت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین