کد خبر: ۲۵۷۹۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

۳۵۰۰ درخت بلوط و بادام کوهی در گچساران سوخت

مسوول ایستگاه شماره یک آتش نشانی شهر دوگنبدان گفت: بیش از سه هزار و 500 اصله درخت بلوط و بادام کوهی در منطقه گردشگری گناوه از توابع شهرستان گچساران در آتش سوخته و تلاش برای مهار آتش سوزی ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جانی صالحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کانون حریق روز گذشته مهار شد ولی تلاش امدادگران ستاد بحران و نیروهای مردمی برای مهار آتش پراکنده پس از 40 ساعت همچنان ادامه دارد. 

وی اظهار کرد: در حال حاضر 150 نیرو از سوی ستاد بحران، فرمانداری گچساران، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مسوولان گچساران در منطقه حضور دارند و برای خاموش کردن آن تلاش می کنند. 

مسوول ایستگاه شماره یک آتش نشان شهر دوگنبدان تصریح کرد: از عصر روز چهارشنبه تاکنون سه بار آتش در این منطقه مهار شده ولی به علت خشکی مراتع آتش دوباره زبانه کشیده است. 

وی وسعت این آتش سوزی را در مساحتی به طول سه کیلومتر و عرض دو کیلومتر برآورد کرد و گفت: ورود بالگرد برای پخش گروه امدادگران در مناطق صعب العبور لازم است و می تواند راهکاری برای شتاب بخشیدن به خاموش کردن آتش باشد. 

وی از مردم و طبیعت دوستان خواست برای نجات این منطقه منحصر به فرد گردشگری از نابودی با تجهیزاتی مانند بیل و بیلچه برای خاموش کردن آتش درختان، خود را به این منطقه برسانند.

صالحی علت این آتش سوزی را بی احتیاطی گردشگران در خاموش نکردن آتش روشن شده برای پخت غذا ذکر کرد. 

منطقه گردشگری فلات گناوه با طبیعت زیبا در 15 کیلومتری شهر گرمسیری دوگنبدان از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه میزبان هزاران نفر گردشگر در فصل زمستان و بهار است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین