کد خبر: ۲۵۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰

نفت قهرمان لیگ دوومیدانی شد/ وظیفه دوست به اینچئون رسید اما سپهرزاد نه

لیگ برتر دوومیدانی ایران در حالی پایان یافت که چهره های سرشناس ملی پوش نتوانستند ورودی بازی های آسیایی را بدست آورند اما وظیفه دوست در پرش ارتفاع رکورد باشگاهی را شکست و ورودی گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: لیگ برتر دوومیدانی که امسال در سه مرحله برگزار شد، با قهرمانی باشگاه نفت تهران به پایان رسید.

این فصل از مسابقات لیگ دوومیدانی در حالی برگزار شد که نزدیکی به بازی های آسیایی در روند برگزاری آن تاثیرگذار بود هر چند اینچئون هم نتوانست باشگاه ها را مجاب کند تا حضوری فعال در این رشته ورزشی داشته باشند. در نهایت تنها یکی دو باشگاه قرارداد مالی با ورزشکاران خود امضاء کردند و بسیاری از ملی پوشان نیز بدون قرارداد تنها با نام یک تیم در خط مسابقه قرار گرفتند.

اما آخرین مرحله مسابقات لیگ با آخرین مهلت برای کسب ورودی بازی های آسیایی همزمان شد تا دوومیدانی کارانی که از رسیدن به ورودی بازی های آسیایی جامانده اند برای رسیدن به اینچئون از این فرصت استفاده کنند. سجاد مرادی ملی پوش نیمه استقامت ایران یکی از دوومیدانی کارانی بود که تاکنون ورودی بازی های آ سیایی را بدست نیاورده است، او که با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند در این رقابت ها نیز غایب بود.

در روز نخست این رقابت ها ورزشکارانی همچون محسن ربانی در پرش با نیزه، امیرمرادی در دوی 800 متر و محمد ارزنده در پرش طول، نیز برای کسب ورودی تعیین شده ناکام ماندند. هر چند در روز دوم محمدرضا وظیفه دوست در پرش ارتفاع با رکورد 2 متر و 25 سانتی متر علاوه بر شکستن رکورد باشگاهی توانست حدنصاب بازی های آسیایی را بدست آورد تا ایران در این رشته به جز کیوان قنبرزاده نماینده دیگری نیز داشته باشد.

نکته قابل توجه در روز دوم مرحله آخر این رقابت ها حضور نداشتن امیر مرادی در دوی 1500 بود . او که در دوی 800 متر روز گذشته به ورودی نرسید ترجیح داد در خط 1500 هم قرار نگیرد تا همچنان ایران در دوی نیمه استقامت گزینه ای برای اعزام به اینچئون نداشته باشد.

اما مسلم نیادوست هم امروز در این ماده زمان 3 دقیقه و 50 ثانیه و 35 صدم ثانیه را بدست آورد و اول شد. علی فهیمی با رکورد 3 دقیقه و 51 ثانیه و 38 صدم ثانیه دومی را از آن خود کرد و بهروز مصطفوی هم با رکورد 3 دقیقه و 54 ثانیه و 87 صدم ثانیه در رده سوم ایستاد.

هادی سپهرزاد دیگر دوومیدانی کاری بود که شانس خود را برای رسیدن به اینچئون در این مرحله از مسابقات امتحان کرد. او که در روز نخست امتیازات خوبی را بدست آورده بود در نهایت با 6989 نتوانست مسافر اینچئون شود.

جلیل توماج هم که چند وقتی است از شرایط اوج خود به دور است در نهایت به امتیاز6501 رسید و دوم شد. رضا دودانگه نیز با 5941 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

پرونده این فصل لیگ دوومیدانی ایران که در سه مرحله برگزار شده بود، با قهرمانی نفت به پایان رسید. نفتی ها در این دوره از رقابت ها 771.5 امتیاز را بدست آوردند و موسسه افضل توس با اختلافی چشم گیر و امتیاز 429 در رده دوم ایستاد و سبک سازان شرق نیز با 313.5 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

حال باید منتظر بود و دید که آیا با پایان لیگ دوومیدانی ماجرای ملی پوشانی که نتوانستند به حدنصاب های تعیین شده برسند نیز خاتمه یافته یا این که کمیته فنی فدراسیون تصمیم دیگری برای آن ها خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، نتایج کامل روز دوم این رقابت ها متعاقبا منتشر می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین