کد خبر: ۲۵۸۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
دولت در مبارزه با فساد در بورسیه ها جدی است

روحانی: با تغییر یک‌ نفر مسیر دولت‌ تغییر نمی‌کند

رییس جمهوری گفت: همه بدانند با تغییر یک نفر از دولت، مسیر ما تغییر نمی کند زیرا مسیر ما همان راهی است که مردم با آرای خود مشخص کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صبح شنبه در نخستین روز هفته دولت با حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و پس از تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) افزود: به لطف خدا با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر و راه را آن چه خواست مردم است ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه، فساد در مدارک علمی یا فسادی که در زمینه بورسیه ها جدی خواهد بود و مبارزه با فساد را ادامه خواهد داد.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: اینجا در محضر امام راحل باید بگویم دولت و رییس جمهوری همواره تا پایان به منتقدین احترام خواهد گذاشت اما هرگز در برابر تخریب گران دولت و نظام ساکت نخواهد شد.

رییس جمهوری با بیان این که اولویت نخست دولت در زمینه مسایل اقتصادی خروج از رکود و حتی شروع رونق اقتصادی است، اظهارامیدواری کرد که این اولویت را به خوبی تجربه کنیم.

روحانی ادامه داد: انشاء الله تا پایان امسال رشد اقتصادی بعد از دو سال مثبت خواهد بود.

وی یادآور شد: دولت همچنان برای کاهش تورم به راه خود ادامه می دهد.

وی همچنین گفت: براساس آخرین آمار بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه 14.6 و تورم 12 ماهه 25.3 است در واقع وعده ای را که قول داده بودیم تا پایان امسال به آن برسیم اکنون دست یافته ایم.

رییس جمهوری اظهارامیدواری کرد که تا پایان امسال تورم 20 درصد را تجربه کنیم.

روحانی در ادامه به برنامه های دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: در سیاست خارجی را همان را ادامه می دهیم. مذاکرات ما براساس منطق، حقوق کشور و قوانین بین المللی جدی خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: در این مسیر موفقیتی به دست آوریم که به نفع ایران و منطقه باشد و همه توان خود را در این مسیر به کار گرفته و خواهیم گرفت.

رییس قوه مجریه در زمینه فرهنگی و اجتماعی نیز اظهارداشت: مردم می دانند که دولت گام های خوبی در این زمینه برداشته است که از آن جمله می توان به بیمه، تامین سلامت مردم اشاره کرد.

روحانی یادآور شد: ثبات و یک نوع آرامش در کل کشور، احترام به اخلاق، آزادی نقد و انتقاد از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روح امام (ره)، همسر گرامی ایشان، یادگار ایشان و همه شهدایی که در راه انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از کشور عزیز ایران با خون خود درخت نظام و اسلام را آبیاری کردند، سلام و دورود فرستاد.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: این یک نکته مهمی است که همواره شروع کار دولت و هفته دولت تقریبا در کنار هم قرار می گیرد. آغاز دولت اواخر مرداد شروع می شود و هفته دولت نیز به دلیل شهادت دولتمردان همچون شهید رجایی و باهنر در هفته نخست شهریور است.

روحانی اظهارداشت: این رسم نمادین که آغاز هفته دولت با زیارت مرقد امام (ره) و شهدای دیگر در این قطعه از زمین که مقدس است آغاز می شود به این معناست که هر سال شروع کارمان با بیعت مجدد با آرمان های امام (ره) آغاز می کنیم.



*** امام راحل دولت مدرن اسلامی را تاسیس کرد

وی، امام را شخصیتی دانست که دولت مدرن اسلامی را تاسیس کرد و گفت: اگرچه شکل گیری دولت مدرن در تاریخ ایران از زمان امیرکبیر حدود 150 سال پیش آغاز شد و در دوران انقلاب مشروطه شکل دولت مدرن یافت اما متاسفانه بعد به دلیل تمایل و حکومت هایی که کاملا تحت سلطه دولت های غربی و استعماری قرار گرفته بودند از محتوا و درون تهی شده بود.

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: امام (ره) فقیه بزرگی بود که برای نخستین بار در تاریخ ایران همچنین تاریخ شیعه در چارچوب فقه حکومتی و دولت، توانست دولت مدرن اسلامی را در چارچوب مقررات اسلامی و در عین حال استفاده از تجربه جهانی به وجود آورد.

رییس جمهوری ادامه داد: البته نکاتی از قبیل تفکیک قوا و مقرراتی همچون مالیات، بانکداری، ارتش حرفه ای، تامین اجتماعی، آموزش عمومی و بهداشت عمومی مواردی نبود که در فقه باشد اما در عین حال اصول و چارچوب های آن در فقه وجود داشت و از تجربه جهانی استفاده شد و امام راحل همه این موارد را در چارچوب و مقررات دینی و موازین شرعی امضا کرد.

روحانی تصریح کرد: اگر امام راحل را پدر دولت مدرن اسلامی بنامیم سخن درستی گفته ایم. امام (ره) نه تنها دولت اسلامی را تشکیل داد بلکه به این دولت قدرت لازم برای اداره کشور و توان لازم برای مقابله با قدرت ها و استکبار جهانی داد.

وی با بیان این که امام راحل هم آموزگار آزادی و هم راهبر مسیر استقلال بود، اظهار داشت: امام بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران بود که درس های فراوانی به ما آموخت و باید آنها را به کار گیریم ، اجرا و عمل کنیم.



** امام (ره) تعادل را به ما یاد داد


رییس دولت یازدهم یادآور شد: امام راحل تعادل را به ما یاد داد که از افراط ، جمود ، تحجر و خرافه بپرهیزیم، امام خمینی (ره) تعادل را یاد داد و گفت که از تفریط غرب گرایی و غرب زدگی باید فاصله بگیریم.

روحانی با یادآوری این که امام (ره) «راه وسط» و «اسلام ناب» را به ما آموخت، اظهار داشت: امروز باید آن راه وسط را که جاده وُسطای ما است به خوبی نگهداریم و در برابر افراط و تفریط ها بدون هیچ دغدغه ای با لهجه ای صریح حرف بزنیم و دفاع کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) تعامل را به ما یاد داد. تعامل بین جمهوریت و اسلامیت، امام راحل به ما گفت نظام ما مردم سالاری دینی است و آرای مردم میزان است و فرمود میزان رای ملت است و اساس را اجرای فرمان خدا و قانون اساسی دانست.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان این که امام خمینی (ره) چارچوب موازین اسلامی را به عنوان موازین هدایتگر بشر همواره به ما گوشزد کرد ، گفت: بنابراین هم جمهوریت و هم اسلامیت را پاس بداریم.

وی اضافه کرد: امام ایستادگی و جرات آن در برابر مستکبرین جهان و وظیفه حمایت از مستضعفین و مظلومین را به ما یاد داد که آن راه را باید ادامه دهیم و نه از قدرت های بزرگ نترسیم و آنجا که مظلومین جهان گرفتار ستم می شوند در کمک به آنها تردید نکنیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه توصیف شخصیت امام راحل اضافه کرد: امام به ما شجاعت و شهامت آموخت تا برای جنگ، در مقابله با متجاوزان و ایستادگی در برابر آنها که به انقلاب و کشور ، سرزمین و عزت ما تجاوز کرده اند.

روحانی یادآورشد: امام راحل همچنین شجاعت صلح و آشتی را به ما آموخت، آنجا که لازم و ضروری است صلح و خیر را اجرا کنیم امام تردیدی به خود راه نداد. همانگونه که شجاعت جنگ و مبارزه را در زندگی امام راحل دیدیم، شجاعت و شهامت صلح را هم مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر این که هم کار حسینی و هم کار حسنی را از امام راحل آموختیم، اظهار داشت: امام خمینی (ره) خودباوری و قانون مداری را به ما آموخت و در یک جمله سراسر زندگی کلمات، سیره، راه و نهضت امام و دولتداری ایشان برای ما درس بود.

رییس جمهوری توضیح داد: امام راحل در اداره کشور معیار بزرگی برای ما گذاشت و آن این که نباید مدیریت اسلام در دنیای مدرن امروز زیر سوال قرار گیرد، بنابراین تمامی مصلحت را در اختیار ما گذاشت.

روحانی با یادآوری این نکته که امام راحل احکام حکومتی و ثانویه را در کنار احکام اولیه برای مردم تبیین و تشریح کرد، اظهار داشت: امام(ره) حق بزرگی به گردن مردم ما ، مردم جهان، آزادیخواهان،مسلمانان، دولت و حکومت اسلامی دارد.

وی با بیان این که امروز هم اعضای دولت، کارگزاران بخش اجرایی با آرمان های امام تجدید میثاق می کنند، گفت: تجدید پیمان می کنیم که راه و مسیر امام راحل را ادامه دهیم و همانند شاگردان و رهروانش همچون شهیدان رجایی ، باهنر و بهشتی و همه شهدای بزرگوار راه امام را ادامه دهیم و فرامین ایشان را اجرا کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید اظهارامیدواری کرد در آغاز هفته دولت که سرآغاز روزهای نخستین سال دوم خدمت دولت است ، بتوانیم خدمت بی منتی را به مردم داشته باشیم.

روحانی در پایان از خانواده امام(ره) و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی قدردانی کرد و گفت: این خانواده همواره حامی نظام ، مردم ، دولت از جمله دولت یازدهم هستند که کمال امتنان را داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین