کد خبر: ۲۵۸۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

پنتاگون: راهبرد نظامی ایران دفاعی است

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که به دستور کنگره درباره ایران تهیه کرده، نوشته است: راهبرد نظامی ایران دفاعی است وبا هدف دفع حملات اولیه، اقدام تلافی جویانه علیه متجاوز، تاکید بر یک راه حل دیپلماتیک و پرهیز از دادن امتیازات عمده طراحی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این گزارش که در پایگاه هبرگزاری بلومبرگ انتشار یافته، آمده است: دولت ایران برخی ازتاکتیک های خود را تعدیل کرده است و پیام رسانی استراتژیک تهران درمورد توانایی های نظامی خود از طریق رسانه های گروهی، از زمان روی کارآمدن حسن روحانی آرام تر بوده است و تبلیغ گسترده در باره رزمایش های عمده که پیش از این امری عادی بود، کمتر شده است.

کنت کتزمن(Kenneth Katzman) تحلیلگر امور خاورمیانه سرویس پژوهشی کنگره آمریکا، در این زمینه به خبرگزاری بلومبرگ گفته است که گزارش های قبلی پنتاگون درباره مقاصد و توانایی های ایران پیوسته مشکوک بوده است.

وی در ادامه می افزاید: این ارزیابی معقول تر است وبه ایران بابت تعدیل رویکرد خود برای کاهش بدگمانی های بین المللی اعتبار می دهد.

به گزارش صدای آمریکا، این کارشناس امورخاورمیانه از اینکه وزارت دفاع ایالات متحده دکترین نظامی ایران را دفاعی توصیف کرده، ابراز شگفتی می کند و می گوید «هرگز ندیده ام وزارت دفاع یا آژانس های دیگر آمریکایی در این مورد که ایران دفاعی است یا تهاجمی این چنین کوتاه بیایند و مسلما با لحن گزارش های پیشین بسیار تفاوت داشته و ملایم تر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین