کد خبر: ۲۵۸۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
میکاییل شهرستانی، هنرمند حوزه تئاتر:

دولت با گروه‌های تندرو مماشات نکند

میکاییل شهرستانی بازیگر و کارگردان و مدرس تئاتر معتقد است: دولت باید تمام قد از سیاست‌های فرهنگی خود دفاع کرده و اجازه ورود گروه‌های تندرو به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ندهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: میکاییل شهرستانی در آغاز هفته دولت و در حالی که یک سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذارد، به پشتوانه مردمی دولت یازدهم اشاره کرده و به «آفتاب» گفت: دولت یازدهم از پشتوانه مردمی محکم و قاطعی برخوردار است. من بر این باورم که دولت حالا باید از سرمایه عظیم به خصوص در حوزه فرهنگ استفاده کند.

 وی افزود: مماشات و تعارف با گروه‌هایی که سعی در تضعیف بدنه فرهنگی دولت دارند، به مرور زمان سبب انزوای دولت خواهد شد. مصلحت‌اندیشی و سازش با افراطیون همیشه چاره ماجرا نیست و بحران‌ها را حل نمی‌کند.

 میکاییل شهرستانی سال‌ها به عنوان بازیگر و مدرس تئاتر در عرصه فرهنگ حضور فعال داشته است. وی به  همراه بسیاری از هنرمندان دیگر در انتظار تحقق کامل وعده‌های دولت در خصوص حوزه فرهنگ است.

 برداشتن چتر امنیتى از این حوزه، دوری کردن از فرهنگ دولتی و رسیدگی به وضعیت صنفی هنرمندان بخشی از وعده‌های دولت یازدهم در زمینه فرهنگ بوده است. این هنرمند با سابقه تئاتر به شرایط فرهنگی کشور در هشت سال گذشته پرداخته و می‌گوید:« بسیاری از هنرمندان به خصوص جوان‌ترها با روی کار آمدن دولت یازدهم انرژی مثبتی برای کار گرفتند. دلیل این امر این است که در هشت سال گذشته آدم‌های مستقل در حوزه فرهنگ جایگاهی نداشتند. کسانی که همسو با نظرات دولت بودند از مزایای فرهنگی بهره‌مند می‌شدند و بقیه هم سهم چندانی از امکانات و حمایت‌ها نداشتند.»

شهرستانی افزود: «تندروی و موازی‌کاری در حوزه فرهنگ هرگز برای ما دستاورد مثبتی نداشته است. افراط‌های بی‌مورد سبب شده که راه تهاجم فرهنگی هموار شد و بسیاری از آثار غنی فرهنگی در عرصه داخلی دیده نشوند.»

بسیاری از اهالی فرهنگ از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد ناراضی بودند با این حال بسیاری از گروه‌های تندرو از روزهای نخست تحقق وعده‌های دولت مانند بازگشایی خانه سینما و جلوگیری از مسائلی مانند تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها   ناراضی هستند. این نارضایتی که بسیاری آن را حزبی و جناحی می‌دانند سبب شده وزارت ارشاد در روزهای اخیر بیش از گذشته مورد حمله گروه‌های تندرو قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین