کد خبر: ۲۵۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
ارزیابی توحیدی از عملکرد یکساله دولت در حوزه سینما؛

دولت با خوش‌قولی خانه‌سینما را گشود/ گروه‌های فشار به دولت حمله می‌کنند

توحیدی بازگشایی خانه سینما را بزرگترین دستاورد دولت در زمینه سینما دانست و گفت: «دولت یازدهم با خوش‌قولی و سرعت عمل در روزهای نخست خانه سینما را بازگشایی کرد. این اتفاق در حوزه سینما بسیار مثبت بود و ما نیز تشکر خود را در این باره به دولت اعلام کردیم.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: فرهاد توحیدی، مدیر عامل خانه سینما به مناسبت هفته دولت از فعالیت های دولت در حوزه سینما سخن گفت.

توحیدی در گفت‌وگو با «آفتاب» بازگشایی خانه سینما را بزرگترین دستاورد دولت در زمینه سینما دانست و گفت: «دولت یازدهم  با خوش‌قولی و سرعت عمل در روزهای نخست خانه سینما را بازگشایی کرد. این اتفاق در حوزه سینما بسیار مثبت بود و ما نیز تشکر خود را در این باره به دولت اعلام کردیم.»

فرهاد به زمینه تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت اشاره و تاکید کرد: « تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت به خصوص در حوزه فرهنگ چندان آسان به نظر نمی‌رسد. مسائلی مانند تصویب حقوق هنرمندان مانند آزادی بیان هنری هنوز بدون مانع نیست. منظور از آزادی بیان هنری سخن گفتن بی‌واسطه هنرمند در چارچوب قانون اساسی با مخاطبان خویش است. البته همه ما می‌دانیم که تحقق این موضوع تنها به دست دولت امکان‌پذیر نیست و در حوزه اختیارات دولت نمی‌گنجد. هرچند بدنه فرهنگی دولت می‌تواند تضمین‌هایی برای ایجاد این موضوع ایجاد کند.»

 مدیرعامل خانه سینما به توقیف برخی از آثار سینمایی اشاره کرده وگفت: «برخی از آثار سینمایی هنوز با خطر توقیف مواجه هستند. به عنوان مثال فیلم "آشغال‌های دوست‌داشتنی" به زعم اهالی سینما به ضرر مصالح و منافع ملی عمل ساخته نشده این فیلم حتی به وقایع سال 88 به شکل مستقیم اشاره نمی‌کند بلکه واقعه تاریخی مرور می‌کند. با این اوصاف فیلم بازهم مجوز نمی‌گیرد زیرا گروه‌های فشار بر بدنه فرهنگی دولت حمله وارد می‌کنند. این نقطه جایی است که برخی از وعده‌های فرهنگی دولت محقق نمی‌شود و به حاشیه می‌رود»

توحیدی به مکانیزیم گروه‌های فشار اشاره کرده و می‌گوید: «گروه‌های فشار مکانیزیم امتیاز گرفتن را یاد گرفتند آن‌ها همیشه به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود هستند و برخی نیز در فسادهای گسترده مالی دست داشته‌اند. بنابراین باید حساب این افراد را از افرادی که دغدغه دین و رعایت شئونات دینی دارند جدا کرد. گروه فشار فقط برای یک دولت خاص نیست بلکه رفتارهای اینچنینی در دولت‌های دیگر نیز سابقه داشته است.»

وی تصریح کرد: «کسانی که دغدغه دینی دارند، هرگز به گونه سازمان‌یافته و جناحی از طریق فعالیت‌های مطبوعاتی به صورت یک‌جانبه به دولت حمله نمی‌کنند بلکه نظرات دلسوزانه خود را  که در جای خود نیز محترم است از طریق ابزار گفت‌وگو با مسئولان فرهنگی در میان می‌گذارند.»

توحیدی افزود: «من بر این باورم دولت تدبیر و امید با اتکا به رای مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند از پشتوانه مردمی خود بهره بگیرد تا فاصله بین وعده‌های انتخاباتی و آنچه را که انجام شده است، روز به روز کمتر کند.»

بازگشایی خانه سینما مهم‌ترین وعده انتخاباتی دولت یازدهم در روزهای نخست بود. بازگشایی که با مخالفت برخی از افراد در مجلس همراه شد و عده‌ای خواستار پاسخگویی وزیر ارشاد در این زمینه شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین