کد خبر: ۲۵۸۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

نعمت‌زاده: باید بازار فرش را احیا کنیم/نباید هر روز از بازار عقب بکشیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اگر کشوری مانند آمریکا که 20 درصد از صادرات فرش ما به آنجا بوده ما را تحریم کرده نباید هر روز از این بازار عقب بکشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف ایران تاکید کرد: همه باید با کمک اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان و دولت بازار فرش را احیا کنیم و باید کیفیت آن را افزایش داد.

وی با بیان این‌که باید تولیدات فرش دستباف ایرانی از رسانه‌ ملی پخش شود، تاکید کرد: چرا باید برای فرش ایرانی دنبال بودجه بگردیم؟ باید این هنر ایرانی را قدر بدانیم.

نعمت‌زاده با بیان این‌که باید مواد اولیه فرش را استاندارد کنیم اظهار کرد: اما در مورد طراحی نمی‌توان کاری در این زمینه انجام داد چون طراحی فرش اصالت آن است و کشورهای دیگر در این زمینه از ما تقلید می کنند و در بازارهای خارجی آن را به فروش می‌رسانند و حتی برخی فروشگاه‌ها فرش‌های دیگر را نیز به نام قالی ایرانی به فروش می‌رسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: کسانی را می شناسم که با نگاه کردن به قالی ایرانی می‌توانند تشخیص دهند که طرح و بافت آن مربوط به کدام روستاست و این نشان دهنده رسوخ فرهنگ هر منطقه در رنگ و نوع بافت فرش است.

به گزارش ایسنا، نعمت‌زاده اظهار کرد:‌ فرش دستباف ایرانی با فرهنگ ما عجین شده و به عنوان منبع درآمدی برای قشری از مردم یا پر کردن اوقات فراغت به شمار می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین