کد خبر: ۲۵۸۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

حدادعادل: موضع رییس جمهوری در مورد استیضاح مجلس مانع اختلاف شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقدام و موضع اخیر رییس جمهوری در خصوص استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به جا بود چرا که مطرح کردند که حق قانونی مجلس است و گله ای نداریم و مانع اختلاف شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل روز شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال جبهه انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد رسانه های دیجیتال و فضای سایبری اظهار داشت: معتقدم شناخت این امکانات و تحولاتی که در فناوری رخ داده است می تواند برای حفظ انقلاب و خنثی ساختن توطئه هایی که دشمن با استفاده از فضای مجازی می خواهد انجام دهد، موثر باشد.

وی افزود: در واقع باید برنامه مشترک همه این باشد که این فناوری گسترش یابد و با یکدیگر دلبستگی و همراهی داشته باشیم.

حداد عادل در مورد نمایشگاه رسانه های دیجیتال بیان کرد: این نمایشگاه قابل توجه بوده و تنوع و ابتکارهای بسیاری در آن حاکم است که به صورت انقلابی و دینی اقدام کرده و ترکیب فناوری های جدید را در آن شاهد هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حقیقت این نمایشگاه نشان می دهد که ما در انقلاب اسلامی نیروهای مومن منفعل نیستند بلکه سعی می کنند ابتکار عمل داشته و اقدامی مفید انجام دهند 

وی در خصوص شورای فیلترینگ فضای مجازی گفت: ما در این زمینه دغدغه داریم و تاکید می کنیم که شورای فضای مجازی وجود داشته باشد که البته مقام معظم رهبری آن را تشکیل داده اند و این شورا از جایگاه بالایی برخوردار است و می تواند در ساماندهی فضای مجازی کمک باشد.

وی ادامه داد: دولت آقای روحانی این شورا را باید فعال کند؛ ظرفیت قانونی برای این شورا وجود دارد که می تواند فضای مجازی را در کشور ساماندهی کرده و در این اتاق فکر موضوعات فضای مجازی را بررسی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متاسفانه احساس می کنیم نسبت به شورای عالی فضای مجازی بی مهری شده است

حداد عادل در ادامه مورد وضعیت تعامل قوای مقننه و مجریه با یکدیگر گفت: در یک جاهایی اختلاف نظر وجود دارد و در جاهای دیگر وحدت نظر حاکم است. در واقع نه خیلی سیاه سیاه و نه خیلی سفید سفید است؛ در حقیقت ما برخی اختلاف نظرها را تایید می کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون اقدامات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت فعلی مورد تایید مجلس شورای اسلامی است و بر همین اساس نیز از هیچ کمکی در این راستا دریغ نمی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی مواقع و حوزه ها نیز نقدهایی به دولت داریم، یادآور شد: باید با همین روش جلو برویم البته معتقدم به طور کلی وضعیت تعامل دو قوای کشور مناسب و مطلبوب است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سرپرست کنونی وزارت علوم اظهار کرد: نگرانی در این مورد وجود ندارد چرا که قانون مدت زمان سرپرستی را مشخص کرده است اما باید منتظر ماند تا مشخص شود آقای روحانی چه فردی را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی می کند.

حداد عادل در پاسخ به ادعای یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه محمد علی نجفی شبه معاند است، خاطرنشان کرد: بنده تصور نمی کنم که به این شکل باشد.

وی در مورد اقدامات فرهنگی یازدهم گفت: معتقدم نباید دلمشغولی های سیاسی و موضوعات سیاست خارجی و ژنو باعث شود که از مسائل فرهنگی غافل بمانیم که البته توصیه مقام معظم رهبری با توجه به نامگذاری امسال بسیار مهم و موثر است چرا که ایشان این موضوع را پیش بینی کرده اند که مبادا دل مشغوله های سیاسی و سیاست خارجه دولت را از توجه به موضوعات فرهنگی دور کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین