کد خبر: ۲۵۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری:

پرونده دولت معقول و مقبول است

سیدرضا اکرمی در هفته دولت گفت: در ارزیابی شرایط دولت باید به امکانات و مشکلات دولت با هم توجه کرد. دولت در این یکسال پرونده معقولی داشته و در مسیر اعتدال حرکت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: سیدرضا اکر می، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری وعضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «آفتاب» درباره اهمیت هفته دولت گفت: من درباره این هفته مهم هفت نکته دارم که می‌خواستم آنها را بیان کنم. نکته اولی اینکه این هفته یک مناسبت تقویمی نیست. بلکه فرصتی است که باید عملکرد دولت در این هفته تبیین و تحلیل و بررسی شود.

دوم اینکه این تبیین باید همراه با تحلیل باشد. باید به چرایی عملکردها توجه کنیم و فقط نمی‌توانیم به خود حوادث و صورت مسئله توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: نکته سوم اینکه در ارزیابی و تحلیل‌ها باید شرایط زمان و موقعیت و امکانات در اختیار دولت را مورد توجه قرار بدهیم. باید ببینیم که دولت در چه شرایطی و با چه امکاناتی کارخود را شروع کرده است. و چهارم اینکه امسال سال اول شروع به کار دولت تدبیر و امید است. همیشه سال اول شروع کار برای دولت سال خانه تکانی است. سالی که دولت‌ها و نیروها جابه جا می‌شوند و تا استقرار و ثبات کامل می‌بینیم که نصف سال گذشت. باید رد ارزیابی به این مسئله هم توجه کرد که دولت برای یکسال اول چقدر زمان داشته است.

وی در خصوص نکته پنجم گفت: ما نمی‌توانیم ارزیابی خود را به طور مطلق در نظر بگیریم. ارزیابی ما از کارنامه دولت نسبی است. من فکر می‌کنم که در این یک سال شرایط مطلوب و مقبولی را طی کرده است. یعنی در ارزیابی باید امکانات دولت و نیاز جامعه را در نظر گرفت و بر اساس انچه در دست داریم من فکر می‌کنم که دولات در مسیر مقبولی بوده است.

اکرمی گفت: من کارنامه دولت را به تفکیک در بخش سیاست خارجی و پرونده هسته ای، و حل مسائل اقتصادی، ایجاد ثبات در کشور خیلی مفید و مقبول و موفق ارزیابی می‌کنم. اما در حوزه فرهنگ معتقد هستم که همه نیروها و ارگان‌ها از صدا و سیما تا آموزش و پرورش و دولت باید با هم در این حوزه کار کنند. اما اینها باید نهادی که کار فرهنگی را از آن شروع کنند را بر مبنای خانواده بگذارند. یعنی مبنای شروع کارفرهنگی را خانواده بگذارند تا به جامعه و نهادهای دولتی برسانند.

وی تاکید کرد: در نهایت اینکه ما نباید دولت را نهادی بدانیم که در تعامل با مسائل منطقه‌ای، محلی و جهانی نیست. ما در جزیره زندگی نمی کنیم و تحت تاثیر مسائل حوزه اطراف خود هستیم. امروزه تمام تلاش دولت یازدهم این است که بتواند جلوی ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را بگیرد. جلوی این تبلیغات و اندیشه‌ها رابگیرد. در واقع با این شرایط و این امکانات و این مشکلات من تاکید دارم که پرونده دولت مثبت و مقبول بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین