کد خبر: ۲۵۸۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

داروهای بیماران پیوندی رایگان است

رئیس اداره پیوند و بیماران خاص وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماران پیوندی جزو بیماران خاص محسوب شده و داروهای آنان رایگان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کتایون نجفی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه این بیماران تا سه ماه پس از عمل جراحی پیوند رایگان است و پس از آن نیز از خدمات بیمه ها (مختص بیماران خاص) استفاده خواهند کرد.

**حذف محدودیت توزیع داروی بیماران پیوندی

منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از حذف محدودیت توزیع داروی بیماران پیوندی در داروخانه های بیمارستانی خبر داد و گفت: پیش از این داروهایی بصورت منتخب تنها در مراکزی خاص ارایه می شد که این محدودیت برداشته شد وهمه داروها در داروخانه های بیمارستانی قابل توزیع هستند.

وی در ادامه به توزیع داروی IVIG 2.5 میلی گرم (ایمونوگلوبولین وریدی برای بالابردن سیستم ایمنی بدن) در بیمارستان های دارای بخش اطفال اشاره کرد و گفت: در بازار این دارو پنج میلی گرم عرضه می شد و باتوجه به اینکه مقدار مصرف آن برای کودکان کمتر از این میزان است طبق بازخوردی که به وزارت بهداشت داده شد نوع 2.5 میلی گرمی آن براساس اولویت بیمارستان هایی که بخش مراقبت های ویژه نوزادان NICU دارند، توزیع می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین