کد خبر: ۲۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲

پرحاشیه‌ترین پرونده جام جهانی باز است

با وجود آن‌که تخلف آژانس منتخب فدراسیون فوتبال در اجرای تورهای جام جهانی محرز شده و کمیته‌ی فنی در استان تهران، حکم لغو پروانه و تعطیلی آن را صادر کرده، اما «تعطیلات رویایی» همچنان باز است و تور می‌فروشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ششم مردادماه، رجبعلی خسروآبادی - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران - پس از حدود یک‌ماه بررسی پرونده‌ی آژانس منتخب فدراسیون فوتبال در اجرای تورهای جام جهانی 2014 به استناد شکایت‌هایی که گرفته بود، رأی نهایی کمیته‌ی تخصصی تورهای برزیل را اعلام کرد و گفت: مجوز «تعطیلات رویایی» لغو شد.

این اداره در خبری که به‌صورت گسترده برای تمام رسانه‌های ارسال کرده بود، اعلام کرد: «آخرین پرونده از حاشیه‌ی تورهای جام جهانی بسته شد». این در حالی است که با گذشت حدود یک‌ماه از آن ماجرا، این آژانس بدون هیچ ممانعتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تورهایش را می‌فروشد، آن هم در شرایطی که شاکیان هنوز به حقوق از دست رفته‌ی خود نرسیده‌اند و هیچ سازمان و مسؤولی هم پاسخگوی ضررهای آن‌ها تا به حال نبوده است.

شاکیان طبق گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تهران، به فدراسیون فوتبال ارجاع داده شده‌اند تا از آن وثیقه‌ی دومیلیارد تومانی که آژانس منتخب نزد فدراسیون گذاشته، رد خسارت شوند؛ اما دریغ از یک واکنش یا پذیرش مسؤولیت از سوی فدراسیون فوتبال.

شاید این گمان می‌رفت که صدور حکم تعطیلی برای آژانس منتخب در اجرای تورهای جام جهانی، آبی باشد بر آتش جان خسارت‌دیدگان آن سفر پرحاشیه؛ اما وقتی آژانس در واقعیت، تعطیل نشده و فدراسیون فوتبال از آن وثیقه‌ی دومیلیارد تومانی، خسارتی پرداخت نکرده، کدام آب و خاموشی آتش؟!

پرونده‌ی آژانس مسافرتی «تعطیلات رویایی» در کمیته‌ی فنی اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به استناد شکایت‌های دریافتی که بیشتر هم متعلق به خبرنگاران و عکاسانی بود که با معرفی فدراسیون فوتبال از طریق این آژانس به برزیل اعزام شده بودند، 15 تیرماه بررسی شد که بدون هیچ تصمیم‌گیری‌ای، 15 روز به منتخب فدراسیون فرصت داده شد تا طبق تعهدی که آژانس، پیش از اجرای تورها به این اداره داده بود، رضایت همه‌ی مسافرانش را جلب کند.

در این مدت فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی نسبت به تخلف‌ها یا حتی دفاعی از آژانس منتخب خود نکرد.

25 تیرماه، بار دیگر کمیته‌ی فنی با موضوع پرونده‌ی آژانس منتخب فدراسیون فوتبال در اجرای تورهای جام جهانی تشکیل شد که پس از دو ساعت بحث و بررسی، در حالی‌ که طبق گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، این آژانس به گرفتن رضایت از تمام مسافرانش موفق نشده بود، یک هفته‌ی دیگر به او (تعطیلات رویایی) فرصت داده شد تا مدارک دیگری را برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده ارائه کند.

محمد کرمی - مسوول امور مراکز خدمات گردشگری استان تهران - پس از آن جلسه به خبرنگار ایسنا گفت: مسائلی درباره‌ی «انحصار در جریان اجرای تورهای جام جهانی» مطرح شد که به فدراسیون فوتبال برمی‌گشت و قرار شد، پس از یک هفته و در جلسه‌ی بعدی کمیته‌ی فنی، آژانس یادشده مدارکی در این زمینه ارائه کند.

آن زمان نیز انتظار می‌رفت، فدراسیون فوتبال به انگشت اتهامی که به سویش نشانه رفته، پاسخی دهد؛ ولی رییس این فدراسیون بدون اهمیت دادن به این موضوع و حتی شکایت‌ها، عملکرد آژانس منتخب خود را که پرونده‌ای باز داشت، قابل دفاع دانست.

با این حال ششم مردادماه، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، نتیجه‌ی رأی نهایی کمیته‌ی فنی را که لغو مجوز دفتر خدمات مسافرتی «تعطیلات رویایی» بود، اعلام کرد.

اما حالا بعد از گذشت حدود یک‌ماه از صدور آن حکم که باید به تعطیلی همیشگی آن آژانس منجر می‌شد، شواهدی از باز بودن «تعطیلات رویایی» رو می‌شود؛ پیامک‌هایی که از سوی این آژانس با موضوع «فروش تورهای داخلی و خارجی» منتشر شده و تلفن‌هایی که به مشتریان جواب داده می‌شود!

خبرنگار ایسنا این موضوع را پیگیری کرد که چرا آژانسی که پرونده‌ی آن، مختومه اعلام شده و باید فعالیتش متوقف می‌شد، بدون هیچ مشکل و محدودیتی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد؟

محمد کرمی - مسوول امور مراکز خدمات گردشگری استان تهران - خبرنگار ایسنا را برای گرفتن جواب این سوال به معاونت گردشگری ارجاع داد، چراکه ظاهرا آن حکم باید در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم تأیید می‌شد.

او این موضوع را اضافه کرد که حکم لغو مجوز برای «تعطیلات رویایی» صادر شده؛ اما این آژانس پلمپ نشده است و موضوع، یک‌ماه پس از صدور حکم در استان باید در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعیین تکلیف شود.

آن یک ماهی که کرمی حرفش را می‌زند، اکنون روبه اتمام است؛ اما ظاهرا هیچ جلسه‌ای تا به حال با این موضوع در معاونت گردشگری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار نشده است.

مرتضی رحمانی‌موحد - معاون گردشگری این سازمان - خودش حاضر به گفت‌وگو در این‌باره نشد و کارشناسی را نیز برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر معرفی نکرد.

ظاهرا روند اجرای حکم به این شکل است که باید کمیسیونی در معاونت گردشگری تشکیل شود تا احکام صادرشده بررسی شوند و پس از تأیید، وجهه‌ی قانونی پیدا کنند. البته گویا معاون گردشگری مجوز تشکیل این کمیسیون را داده است که تا هفته‌ی آینده باید شکل گیرد.

به گزارش ایسنا، تبلیغات آژانس لغو مجوزشده هم به گوش مسؤولان این معاونت رسیده و گفته می‌شود، اخطارهای شفاهی به مدیر آژانس داده شده، اما به‌نظر می‌رسد تا حکم اجرا نشود، ماجرا برای آژانس، چندان جدی گرفته نمی‌شود. بماند که فدراسیون فوتبال هم با وجود آن‌که پیش از اجرای تورهای جام جهانی، اجازه‌ی دخالت به هیچ سازمان یا شخصی را در اجرای تورها نمی‌داد و مصرانه تمایل داشت به‌شکل انحصاری در حوزه فعال باشد، اکنون بعد از اعلام شکایت‌ها و در پایان کار، جدی با ماجرا برخورد نمی‌کند و پاسخی به شاکیان این پرونده نمی‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین