کد خبر: ۲۵۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

چند نخبه تا کنون «جایزه علامه طباطبایی» گرفته‌اند؟

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از افزایش جمعیت تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان به حدود 14 هزار نخبه و استعداد برتر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سعید سهراب‌پور در جشنواره نوآوری و شکوفایی زاگرس که در شهر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه تاسیس بنیاد ملی نخبگان از ابتکارات مقام معظم رهبری است و ایشان به طور مرتب پیگیر موضوعات موبوط به نخبگان هستند، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان به عنوان یک نهاد فرا وزارتخانه‌ای برای تحقق اهدافش نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های توسعه در کشور اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید در این راستا اقدامات اساسی صورت بگیرد.

سهراب‌پور از جهش علمی در کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری خبر داد و تصریح کرد: برخی زمینه‌های استراتژیک در کشور وجود دارد که سرمایه‌گذاری‌های ویژه بر روی آنها از جمله زمینه‌های دفاعی و فناوری‌های راهبردی صورت گرفته است.

وی هدف از راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان را شناسایی، حمایت، هدایت و توانمندی سازی از نخبگان و استعدادهای برتر جهت تاثیرگذاری در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 14 هزار نخبه و استعداد برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان هستند؛ نخبه فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می‌شود که اثرگذاری وی در تولید و گسترش علم و هنر و فناوری و فرهنگ سازی و مدیریت کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید و گسترش دانش و نوآوری موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و اعتلای جامعه انسانی کشور شود.

سهراب‌پور با تاکید براینکه یکی از معیارهای نخبگی در کشور می تواند جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان باشد، ادامه داد: تاکنون حدود 100 نفر موفق به کسب جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان شده اند که هر ساله تعدادی به این جمع اضافه می شوند و از دیدگاه بنیاد این افراد نخبگان واقعی هستند چون با تلاش فراوان به مرحله اثرگذاری در جامعه رسیده اند.

وی ادامه داد: البته بنیاد ملی نخبگان درصدد است بخش نخبگان جوان زیر 40 سال را به جایزه علامه طباطبایی اضافه کند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در اساسنامه بنیاد ملی نخبگان به نوآوران هم توجه شده و لذا بنیاد وارد حمایت از مخترع‌ها و اختراعات هم شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا و با هدف حمایت از اخترعات در جهت تجاری سازی، بنیاد اقدام به برگزاری جشنواره های نوآوری و شکوفایی در استان ها می کند که اخترعات داوری شده در این جشنواره‌ها، در سطح سه اختراع مورد حمایت قرار می گیرند و برای تکمیل اختراع و راه‌اندازی شرکت دانش بنیان به آنها تسهیلات ویژه اعطا می‌شود.

سهراب‌پور با اشاره به تدوین و تصویب سند راهبردی کشور در امور نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جهت اجرایی و عملیاتی کردن این سند ستادی ایجاد شده که تاکنون وظایف دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مختلف در کشور را بر اساس این سند ملی مشخص کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین