کد خبر: ۲۵۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

حجت‌الاسلام باقری بنابی: مبارزه با فساد می‌تواند پاشنه آشيل دولت شود

حجت الاسلام باقري بنابي از روحانيون معتدل حاضر در مجلس نهم به يك سالگي دولت روحاني نمره قبولي مي دهد. او معتقد است كه دولت در شرايطي يك سالگي اش را پشت سر گذاشته كه با انواع مشكلات به ارث مانده از دولت گذشته مواجه شده بوده با اين حال پا سست نكرده و با تمام توان نسبت به حل مسائل اقدام كرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: حجت الاسلام باقري بنابي از روحانيون معتدل حاضر در مجلس نهم به يك سالگي دولت روحاني نمره قبولي مي دهد. او معتقد است كه دولت در شرايطي يك سالگي اش را پشت سر گذاشته كه با انواع مشكلات به ارث مانده از دولت گذشته مواجه شده بوده با اين حال پا سست نكرده و با تمام توان نسبت به حل مسائل اقدام كرده است.

باقري بنابي، مبارزه با فساد را مهترين اقدام دولت روحاني در يك سال گذشته مي داند و مي گويد:«اگر مخالفت هايي از گوشه و كنار با اين دولت انجام مي شود، به خاطر بالا بردن پرچم فساد از سوي شخص حسن روحاني و ديگر اعضاي كابينه است. چرا كه در هشت سال گذشته متاسفانه آنقدر رانت خواري و پارتي بازي و فساد عادي شده بود كه حالا براي آن افراد كنار آمدن با دولت روحاني سخت است.»

به گفته او، « نقطه قوت دولت روحاني از همين منظر مي تواند به پاشنه آشيل او هم بدل شود، چنانچه ماجراي استيضاح وزير علوم زماني جدي تر شد كه شخص او فساد گسترده در بورسيه هاي صورت گرفته در دولت گذشته را افشاد كرد. به هر صورت وقتي فساد شكل گرفته ازماجراي بابك زنجاني تا پرونده سه هزار ميليارد توماني و موارد ديگر شبكه اي از افراد در ان سهميم بوده و حالا هم به دولت به اين راحتي ها اجازه رشد و نمو نمي دهند.»

تحليل باقري بنابي اين است كه دولت تدبير و اميد در عين پيشبرد مسائل هسته اي و اقتصادي و عبور از گردنه دشوار سياسي كشور، بايد با مخالفت هاي گسترده از سوي جناحي مواجه شود كه حالا دلشان نمي آيد با آن رانت خواري هاي گسترده خداحافظي كنند و مدام روياي بازگشت به قدرت  در سر دارند.

او از شخص علي لاريجاني و نمايندگان معتدل در مجلس خواست تا در سال هاي پيش رو دولت را همراهي كرده و تلاش كنند تا در كنار دولت بايستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین