کد خبر: ۲۵۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

همایون ارشادی: تندروها مصالح فرهنگی را درنظر بگیرند

همایون ارشادی، بازیگر سینما و تلوزیون معتقد است: اگر گروه های تندور و افراطیون مصالح مملکت را بر منافع فردی و گروهی ترجیح دهند ،مناقشات با بدنه فرهنگی دولت به پایان می رسد .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: یک سال از آمدن دولت تدبیر و امید می گذرد. دولتی که رفع آسیب های وارد آمده به بدنه فرهنگ و بر آورده شدن توقعات هنرمندان را در وعده های انتخاباتی خود مطرح کرده بود.

همایون ارشادی بازیگر سینما و تلویزیون به روند بر آورده شدن خواسته های هنرمندان اشاره کرده و به سایت آفتاب می گوید :«اگرچه من بر این باورم که یک سال مدت کوتاهی است و زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد دولت نیست ولی در مجموع  نمی توان انتظار داشت نا به سامانی های هشت سال گذشته یک شبه و یک روزه جبران شود زیرا به خصوص در چهارسال دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد به سینما بسیار کم لطفی شد.»

این بازیگر سینما که آثاری طعم گیلاس به کارگردانی عباس کیا رستمی و درخت گلابی داریوش مهرجویی را در کارنامه هنری خود دارد، به نارضایتی گروه های تندرو پرداخته و می افزاید:«نارضایتی از بدنه دولت همیشه و در همه دوران ها وجود داشته است. دولت نمی تواند همه گروه ها و همه سلایق را راضی کند . تندروها قطعا خواسته هایی دارند که ممکن است با سیاست های فرهنگی دولت یکسان نباشد با این وجود اگر این افراد واقعا قصد بهبود اوضاع را دارند و رشد و برقراری مصالح عالی کشور را می خواهند باید با دولت اشتراکاتی را پیدا کرده و روش تعاملی را درپیش بگیرند.»

 ارشادی افزود :« من فکر می کنم اگر قدری سیاسی کاری ها کنار گذاشته شود قطعا شرایط فرهنگی کشور به سمت بهبود می رود.»

به گزارش سایت آفتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وزاتخانه ای است که از روزهای نخست دولت یازدهم مورد حمله گروه های تندرو قرار داشت .در این میان برخی از ناظران سیاسی معتقدند ادامه تندوری ها در حوزه های مختلف به خصوص فرهنگ  دامن بقیه جناح های سیاسی را نیز خواهد گرفت .

صادق زیبا کلام به تازگی به این موضوع اشاره کرده و گفته بود:« دیروز بحث مذاکرات ژنو سر زبان این افراد بود و امروز می‌گویند چرا همسر رئیس‌جمهور جشن می‌گیرد. روز دیگری عنوان می‌کنند که چرا از اصلاح‌طلبان در دولت استفاده می‌شود، به هر حال بهانه‌های افراطیون هیچ‌گاه تمام نمی‌شود. وقتی افراطی‌گری گفتمان غالب یک جریان بشود همانطور که آنها نگذاشتند در قم لاریجانی سخنرانی خود را انجام دهد، در آینده نیز گریبان دیگر اصولگرایان معتدل را خواهند گرفت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین