کد خبر: ۲۵۸۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

محاکمه دوباره یک سرباز به اتهام قتل هم‌خدمتی

پسری که به اتهام کشتن دوستش در یک پادگان بازداشت شده برای دومین‌بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود. این پسر پیشتر به پرداخت دیه محکوم شده بود اما حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فرهیختگان، نیمه شب هفدهم فروردین 86 سرباز 25 ساله‌ای به نام «سجاد» به طرز مرموزی از بالکن طبقه دوم آسایشگاه یک پادگان در «لویزان» به پایین افتاد و جان سپرد. سپس کشیک وقت دادسرای امور جنایی به همراه پلیس آگاهی به پادگان موردنظر رفتند و رسیدگی به پرونده را در دستور کارشان قرار دادند.

شواهد نشان می‌داد سجاد و دوستش «احد» با هم درگیر شده و همزمان به شوفاژخانه پادگان افتاده بودند. بنابراین احد که به خاطر شکستگی پا در بیمارستان بستری بود تحت‌بازجویی قرار گرفت.

وی گفت: سجاد دستگاه جیبی ضبط صوت مرا صحیح و سالم امانت گرفته بود اما آن را خراب کرد و برگرداند. به همین خاطر عصبانی شدم و به او اعتراض کردم اما هم‌اتاقی‌هایمان میانجیگری کردند و نگذاشتند دعوا شدت بگیرد.

احد ادامه داد: نیمه‌شب هفدهم فروردین، من و سجاد یک بار دیگر در راهروی پادگان با هم روبه‌رو شدیم و او به طرفم حمله کرد. سجاد می‌خواست مرا از بالکن به پایین پرت کند که دستش را کشیدم و هر دو از ارتفاع چهارمتری به شوفاژخانه افتادیم. وقتی به خودم آمدم فهمیدم که سجاد مرده است. در حالی که به‌شدت ترسیده بودم با پای شکسته به طبقه دوم آسایشگاه برگشتم.

پس از بازسازی صحنه درگیری، کیفرخواست صادر و به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده که یکم تیر 89 تشکیل شد، احد خود را بی‌گناه خواند و گفت: باور کنید سجاد می‌خواست مرا به پایین پرت کند که خودش هم به پایین افتاد.

در پایان آن نشست، هیات قضایی وارد شور شد و احد را از اتهام قتل‌عمدی تبرئه و به اتهام قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه و دو سال زندان محکوم کرد. رای اما با اعتراض وکیل‌مدافع اولیای دم در شعبه 31 دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رفع ایرادهای قضایی به شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران برگردانده شد.

قرار بود این پسر دیروز به ریاست قاضی «عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار برای دومین‌بار محاکمه شود اما این جلسه به خاطر غیبت اولیای دم به روزهای آینده موکول شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین