کد خبر: ۲۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

سخنگوی وزارت خارجه: بی اعتمادی دیوار بلندی در حوزه ارتباطی ما نسبت به آمریکا ایجاد کرده

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه و نهاد اصلی پیشبرد سیاست خارجی، همواره از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کرده و دیدگاه‌ها و فرمایشات ایشان همواره نصب‌العین دیپلمات‌های کشور بوده است و این مساله در حوزه مذاکرات نیز مطرح بوده و مصداق دارد و کاملاً مورد تایید و توجه تیم مذاکره کننده و همه سفرا و نمایندگی‌های ما قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت خارجه، مذاکرات را نتیجه تصمیم ملی در راستای تثبیت حقوق مردم ایران دانست و درباره ابعاد دیگری که در حاشیه مذاکرات وجود دارد، گفت: در روند مذاکرات، جامعه ما به تدریج نگاه روشن‌تر و قطعی‌تری را نسبت به کشورهای مختلف پیدا می‌کند که این نگاه ناشی از این است که آن کشورها در این مذاکرات چگونه به تعهدات خود عمل می‌کنند و آیا در ادعاهایی که مطرح می‌کنند، صادق هستند یا نه.

وی افزود: این مسائل به تدریج در حاشیه مذاکرات نمایان می‌شود و امروز یک نوع بی اعتمادی در افکار عمومی جامعه نسبت به آمریکا وجود دارد که این بی اعتمادی دیوار بلندی در روابط حوزه ارتباطی ما نسبت به آمریکا ایجاد کرده است.

افخم درباره علت این بی اعتمادی ابراز داشت: آن‌ها به تعهداتی که مورد نظر ما بوده توجه لازم را نداشتند و ما صداقتی را که باید در گفتار و عملکرد داشته باشند، مشاهده نکردیم.

وی با تأکید بر تلاش تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای تثبیت حقوق ملت ایران، بیان داشت: تیم مذاکره ما به دنبال آن است که هم آن‌ها را وادار کند نسبت به جایگاه کنونی ملت ایران با تکریم واقعی رفتار کنند و هم در راستای برداشتن تحریم‌های ظالمانه‌ای اقدامات موثری انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره وقایع اخیر در آمریکا با بیان این که رفتاری که امروز آمریکایی‌ها با سیاهپوستان دارند، در افکار عمومی مردم جهان پذیرفته نیست، گفت: از آمریکا به عنوان کشور عضو کنوانسیون حقوق بشر و کمیته مبارزه با تبعیض نژادی انتظار می‌رود به تعهدات خود به عنوان یک عضو عمل کند.

وی افزود: افکار عمومی مردم آمریکا یک مطالبه واقعی دارد و آن مبارزه با تبعیض نژادی و رعایت حقوق رنگین‌پوستان و سیاه‌پوستان است و دولت آمریکا باید به این مطالبه پاسخ دهد.

به گزارش نسیم، افخم با اشاره به رفتار دوگانه و متناقض آمریکایی‌ها در حقوق بشر، با بیان این که ما را در مذاکرات با عنوان حقوق بشر تحت فشار قرار می‌دهند تا ما کوتاه بیاییم در حالی که خودشان ناقض حقوق بشر هستند، خاطرنشان کرد: در طول دوره‌های مختلف تناقض‌ها بخشی از رفتارهای آمریکا و کشورهای غربی با سایر کشورها بوده است و این در حالی است که آن‌ها مدام کشورها و دولت‌های مستقل را به خاطر موارد ادعایی نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین