کد خبر: ۲۵۸۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

بهمن هاشمی: وزارت ارشاد از تجربه پیشکسوتان استفاده کند

بهمن هاشمی مجری تلویزیون معتقد است: بهترین حمایت دولت یازدهم از هنرمندان رسیدگی به وضعیت صنفی آنان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مجری با سابقه تلویزیون در گفتگو با آفتاب ضمن تبریک هفته دولت به مردم و مسئولان دولت یازدهم ، به اصلی ترین خواسته های مهم جامعه هنری از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت وگفت :«هنرمندان کشور ما نیازمند توجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. جامعه هنری و فرهنگی کشور همه عمر مفید خود را به پای هنر می ریزد اما این هنرمندان جز وزارت ارشاد  و خانه سینما پناهی ندارند. به نظر من وزیر محترم ارشاد باید به دغدغه های صنفی هنرمندان مثل بیمه توجه بیشتری داشته باشد.»

 بهمن هاشمی به سیاسی کاری های رایج اشاره کرد و گفت : به نظر من سیاسی کاری و حواشی همیشه و در هر مقطعی وجود داشته است من بر این باورم که ما باید از این مسائل عبور کرده و به هنر اهمیت بیشتری بدهیم. گاهی همه چیز را سیاسی تلقی می کنیم که این موضوع همیشه صحیح نیست.

وی ادامه داد: به یاد داشته باشیم یک اثر هنری والا می تواند نام کشور ما را در دنیا بالا ببرد. امروز در دنیا یک فیلم می تواند دغدغه های فرهنگی و نوع نگاه مردم آن سرزمین به جهان را به خوبی منعکس کند.بنابراین نباید هنر و هنرمند را کم اهمیت تلقی کنیم.

هاشمی افزود :« گاه می بینیم در مسئولیت های فرهنگی کسانی که با فرهنگ آشنا نیستند به پست و مقام فرهنگی می رسند و در عوض پیشکسوتان به کنار رانده می شوند، این رویکرد درست نیست . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از نظر متخصصان و کارشناسان فرهنگی مستقیما استفاده کرده و آن را در مسئولیت های اجرایی سهیم کند. نباید اجازه دهیم هنرمندان افسرده شوند و تجربیات ارزنده آن ها ناگفته باقی بماند.»

به گزارش آفتاب علی جنتی وزیر ارشاد وعده  داده است به وضعیت صنفی هنرمندان رسیدگی می کند .وی چندی پیش اعلام کرد:« هنرمندان همیشه مظلوم بودند و نتوانستند حق خود را مطالبه کنند. در حوزه نمایش به لحاظ معنوی و مادی کمی‌ها و کاستی‌های فراوانی وجود دارد که در تلاش هستیم آنها را برطرف کنیم تا هنرمندان این هنر شریف با خیالی آسوده تر بتوانند در این حیطه فعالیت کنند. هنرمند تئاتر باید در آرامش باشد تا بتواند اثر هنری خلق کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین