کد خبر: ۲۵۸۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷

یک دادگاه عربستان 23 نفر دیگر را به دلایل امنیتی به زندان محکوم کرد

رسانه های دولتی عربستان سعودی روز چهارشنبه گزارش دادند : دادگاهی در این کشور 23 نفر را که در حملات پیکار جویانه نقش داشتند به حبس هایی تا 22 سال محکوم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض ، این محکومیت ها بخشی از یک سختگیری امنیتی است که طی آن دهها نفر در هفته گذشته زندانی شدند. 

رسانه های دولتی عربستان روز سه شنبه گزارش داده بودند 17 نفر به حبس هایی تا 33 سال محکوم شده اند. هفته گذشته ، 48 تن به زندانهایی تا 30 سال محکوم شده و یکی از آنها نیز به دلیل ارتکاب جنایات پیکار جویانه به مرگ محکوم شده است . 

این زندانیان به جرائمی چون ˈ بیعت شکنی با حاکم ˈ ، حمایت از ایدئولوژی پیکار جویانه ، مسافرت به قصد نبرد در جنگ های خارجی ، تشکیل هسته هایی برای حمله به خارجیان و ساخت مواد منفجره محکوم شدند. 

پیکار جویان القاعده در فواصل سالهای 2003 تا 2006 موجی از حملات علیه اهداف خارجی و دولتی در عربستان راه انداختند.

ماه گذشته ، این گروه پیکار جو به یک حمله برون مرزی از یمن به این پادشاهی دست زد که نخستین حمله به خاک عربستان از سال 2009 بود. 

آن حمله در کنار تندروی فزاینده ای که جنگ های عراق و سوریه به آن دامن زد باعث نگرانی امنیتی ریاض شده است . 

ملک عبدالله پادشاه عربستان در ماه فوریه دستور داد، برای هرکسی که قصد خارج رفتن برای نبرد یا پیوستن به گروه های افراطی تلقی شده ،داشته باشد محکومیت زندان بلندمدت تعیین شود. 

عربستان سعودی از سال 2003 هزاران نفر را به دلایل تخلقات امنیتی بازداشت کرده و صدها نفر را به زندان انداخته است .

ناظران حقوق بشر در داخل پادشاهی و خارج می گویند، برخی از ناراضیان مسالمت جو که ارتباطی با پیکار جویان یا اسلام گرایان ندارند در جریان این مبارزه امنیتی به زندان افتاده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین