کد خبر: ۲۵۸۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

تبریک ظریف به رمضان عبدالله و خالد مشعل

وزیر امور خارجه کشورمان درتماس تلفنی با دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، پیروزی‌های مردم غزه و گروههای مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، دکتر محمد جواد ظریف همچنین از ایستادگی قهرمانانه مردم غزه در مقابله با تجاوزات ظالمانه رژیم صهیونیستی تجلیل کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به حملات و تجاوزات 50 روزه رژیم صهیونیستی ضد مردم بی‌دفاع غزه، بر تداوم پیگیری‌های سیاسی، حقوقی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در مجامع بین المللی تاکید کرد .

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی، پیروزی مقاومت را تصدیقی بر ادعای کذب شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی دانست و ابراز امیدواری کرد: این پیروزی مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بزرگتر در تحقق اهداف مردم مظلوم فلسطین و احقاق کامل حقوق ملت فلسطین بویژه رفع اشغال، بازگشت آوارگان، تشکیل دولت مستقل فلسطینی و آزادی قدس شریف باشد.

دکتر ظریف با اشاره به حجم گسترده خرابی های ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی افزود بدون شک بازسازی غزه کار زیادی می برد و امیدوارم جامعه بین الملل و کشورهای اسلامی در این راه به سرعت وارد عمل شوند.

وزیر امور خارجه با تاکید حضور جدی کشورمان در کنار فلسطینیان، آمادگی ایران برای درمان مجروحان حملات رژیم اشغالگر قدس، ارسال کمک های انسان دوستانه و کمک به بازسازی غزه را اعلام کرد.

رهبران مقاومت فلسطین نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشریح آخرین وضعیت غزه و پیروزی های اخیر از تلاش گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه تقدیر و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران نقش عمده ای در این پیروزی ها داشت. رهبران مقاومت با تجلیل از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کاستن از درد و اندوه مردم فلسطین افزودند: بدون حضور ایران در کنار مقاومت، این پیروزی محال بود.

خالد مشعل در این گفتگوی تلفنی گفت: دشمنان بدنبال تضعیف مقاومت بودند اما در نتیجه مقاومت مجبور به پذیرفتن توافق با طرف فلسطینی شدند که این امر پیروزی مردم و مقاومت فلسطین را موجب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین