کد خبر: ۲۵۸۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

ماجرای پنج عربستانی که در فرودگاه الطبقه کشته شدند

در جریان عملیات گروهک تروریستی داعش برای اشغال فرودگاه نظامی ˈطبقهˈ در استان الرقه در شرق سوریه، پنج عربستانی که دو تن از آنها جزء سرکردگان داعش بودند، به هلاکت رسیدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مرکز موسوم به ˈدیده بان حقوق بشر سوریهˈ وابسته به مخالفان این کشور از کشته شدن بیش از 346 عنصر داعش در جریان حمله به فرودگاه الطبقه تا اشغال آن در روز یکشنبه گذشته خبر داد و اعلام کرد که در میان کشته ها اجساد پنج عربستانی از جمله دو سرکرده داعش به نام های ˈجاسر الاحمدیˈ و ˈماجد السحیمˈ به چشم می خورد. 

از سوی دیگر گروهک تروریستی داعش با خودداری از ذکر اسامی حقیقی سه عربستانی دیگر، فقط به ذکر نام عملیاتی آنها اکتفا و نام آنها را ˈابوعبدالله الجزراویˈ، ˈخولان الجزراویˈ، و ˈابوساره الحربیˈ اعلام کرد.

روزنامه عربستانی الحیات، چاپ لندن با اشاره به مطلب فوق نوشت: ˈماجد السحیمˈ در عملیات انتحاری کشته شده، اما سایر این افراد، بر اثر اصابت گلوله یا موشک جان خود را از دست داده اند.

الحیات می افزاید: ˈابوعبدالله الجزراویˈ از جمله جوانان عربستانی عضو تشکیلات تروریستی داعش بود و با وجود عدم عضویت وی در فهرست انتحاری ها، اما با توجه به عدم حضور عامل انتحاری اصلی، این عملیات به وی واگذار گردید.

این تروریست عربستانی، ماه شعبان سال گذشته به سوریه رفت و به مدت دو ماه در جنگ به همراه عناصر داعش حضور یافت. اما به عربستان بازگشت و سپس بار دیگر راهی جنگ شد. وی سرکرده دسته تک تیراندازان بود. الجزراوی همچنین مأمور اعدام یکی از فرماندهان نظامی ˈجبهه النصرهˈ به اتهام ˈارتدادˈ بود.

اما ˈجاسر حسن الاحمدیˈ مشهور به ˈقسوره الجزراویˈ و همچنین ˈهزبر الجداویˈ در داخل تانک شماره 55 در حال شلیک به سوی نیروهای ارتش سوریه در خارج از فرودگاه ˈالطبقهˈ کشته شدند.

الاحمدی متولد جده بود و 20 سال سن داشت و با وجود اینکه خروج از عربستان برای شهروندان این کشور در چنین سنی بدون مجوز دولت ممنوع است، اما وی توانست، خود را به سوریه برساند. وی در جنگهای ادلب و حمص شرکت کرد و سرانجام در ˈالرقهˈ کشته شد.

داعش همچنین اعلام کرده که یکی از فرماندهان تشکیلات مذکور به نام ˈابوساره الحربیˈ که حاکم این گروهک تروریستی در شهر ˈطبقهˈ بود، کشته شده است. الحربی در عربستان به زندان افتاده بود و همچنین در سوریه نیز زندانی شده بود.

این گروهک تروریستی همچنین از کشته شدن یکی از نیروهای عربستانی اش به نام ˈخولان الجزراویˈ خبر داد که جزو اولین افرادی بود که در فرودگاه نظامی طبقه می جنگید.

علاوه بر این، یک تروریست جوان عربستانی به نام ˈعمر حمود التمیمیˈ به نام مستعار ˈابوحفص الجزراویˈ در درگیری های داعش با یگان های دفاعی کردها در شهر ˈحسکهˈ در شمال شرق سوریه به هلاکت رسید. التمیمی که حدود یک سال پیش به داعش پیوسته بود، از اهالی شهر ˈحائلˈ در شمال عربستان بود.



حکومت عربستان در کنار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه و همچنین کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش می باشند.

گروهک تروریستی داعش از سال 2012 با حضور در سوریه جنایات فراوانی را در حق مردم این کشور انجام داده و از حدود 3 ماه پیش نیز به کشور عراق یورش برده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین