کد خبر: ۲۵۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

ادامه شمارش آرای انتخابات افغانستان بدون حضور ناظران نامزدها

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ادامه شمارش آرا بدون حضور ناظران دو نامزد ریاست جمهوری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر، جاوید حبیبی سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات به خبرگزاری صدای افغان (آوا) گفت که شمارش آرا امروز پنجشنبه از ساعت 7 صبح بدون حضور ناظران دو کاندید ریاست جمهوری آغاز شده است.

به گفته وی، مسئولین سازمان ملل متحد پس از ترک ناظران تیم اصلاحات و همگرایی از روند بازشماری آرا از تیم تحول و تداوم هم خواستند تا محل شمارش آرا را ترک کنند تا سوء تفاهمی در صحت شمارش آرا پیش نیاید.

سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات در عین حال با اشاره به جریان این روند در حضور ناظران داخلی و بین‌ المللی گفت که در حال حاضر 130 تیم از سوی سازمان ملل در حال فعالیت بوده و ما نیز در تلاش هستیم تا روند افزایش تیم ها و نیز ساعات کاری را سرعت ببخشیم.

وی همچنین افزود ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا هماهنگی بیشتری بین نهادهای ناظر بین المللی ایجاد شود و آنها تعداد ناظرین، مشاورین و کارمندان خود را افزایش دهند.

حبیبی با اشاره به تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات گفت: این نهاد تصمیم گرفته تا در هر تیم کاری حداقل یک ناظر بین المللی حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور حداقل یک ناظر بین المللی آن تیم حق شروع فعالیت خود را ندارد.

وی همچنین از تفتیش حدود هزار و ۲۵۰ صندوق در روند ابطال آرا تا کنون خبر داد و گفت: در پایان روز کاری تمامی چک لیست هایی را که مورد بررسی و تایید قرار گرفته است برای هر دو ستاد ارسال می کنیم تا در روند اطلاع رسانی و شفاف سازی هیچ گونه بدگمانی وجود نداشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین