کد خبر: ۲۵۸۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

لاریجانی:امروز استفاده مناسب از نیروهای متخصص و کارآمد ضروری است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز کشور استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد یک ضرورت مهم است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین نیروگاه برق CHP معصومیه و 17 پروژه مخابراتی دیگر قم بیان داشت: تعداد زیادی دانشگاه تاسیس کرده ایم و در این دانشگاه ها نیروهای فنی خوبی در رشته های مخابرات تربیت شده اند و خوشبختانه زمینه برای رشد این نیروها فراهم است.

وی اظهار داشت: استعداد بسیار خوبی در زمینه مخابرات و الکترونیک در ایران وجود دارد و با وجودی که شرایط ما دشوار تر بوده و تحریم ها مزید بر علت شده است باید سمت گیری درستی از تحریم ها داشت و آن ها را به مزیتی برای کشور تبدیل کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش های دولتی باید شرکت های داخلی را با تسهیلات بانکی کمک کرده و مشکلات اداری بر سر راه آن ها را از بین ببرند.

لاریجانی گفت: زمانی که سرمایه گذار به دستگاهی مراجعه می کند نباید نیاز به آن باشد که خود او امکانات لازم را از دستگاه های دیگر بگیرد و لازم است دستگاه مادر در زمانی کوتاه، امور اداری سرمایه گذار را انجام دهد. 

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از نیروگاه CHP قم بیان داشت: این فناوری بسیار خوبی است که هم تولید برق داشته باشیم و نیز از حرارت ایجاد شده برای ایجاد آب مقطر استفاده کنیم.

وی، مشکلات آب در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: کشور به تولید آب نیاز دارد، لذا باید از برخی از امکاناتی که به عنوان نیروگاه داریم استفاده کرد و از حرارت موجود در نیروگاه برای تولید آب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در نیروگاه های اتمی نیز این تفکر مطرح است که از تولید آب استفاده کنیم تا مشکلات آب سنگین استان های جنوبی رفع شود.

رییس قوه مقننه همچنین تاکید کرد: ایران در سال های آینده با توجه به رشد جمعیت نیازمند آب زیادی است و استان های مرکزی ما عموما مشکل آب دارند و گاهی چالش های آن در مجلس نیز مطرح می شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاری خاصی برای استفاده بهینه آب در کشور داشته باشیم، بر لزوم توجه به آبیاری تحت فشار تاکید کرد و افزود: 92 درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می شود، از این رو در بودجه کشور برای استفاده صحیح از آب توجه شده است.

وی، مهار آب های مرزی، خرید آب از کشورهای همسایه و تولید آب در نیروگاه های برق را ابتکارات خوبی برای حل مشکل آب در کشور دانست و افزود: جهت گیری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای روان سازی تولید بسیار ارزشمند است و این ستاد باید در اندیشه آن باشد که سرمایه گذاری کرده تا افراد، صاحب شغل شده و با کرامت زندگی کنند. 

لاریجانی در پایان گفت: قم محرومیت های زیادی دارد و بخش های مختلف باید کمک کنند تا آبادانی در قم با رشد خوبی همراه باشد.

نخستین نیروگاه برق CHP کشور به منظور تولید همزمان برق و آب مقطر با مشارکت شرکت مخابرات قم و شرکت مهندسی ری نیرو وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته شده است.

این نیروگاه ظرفیت تولید 5.3 مگاوات برق را دارد و 100 متر مکعب آب مقطر در روز تولید می کند.

این پروژه با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که برق مورد نیاز شرکت مخابرات استان را تامین می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین