کد خبر: ۲۵۸۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

خودم و خانواده‌ام از صنعا دفاع می‌کنیم

به دنبال تظاهرات حوثی‌ها در مناطق مختلف یمن برای اسقاط دولت و تحقق خواسته‌های خود، رئیس جمهور یمن در اظهاراتی ضمن تاکید بر دفاع از صنعا به این گروه هشدار داد تا به اقدامات خود پایان دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن مدعی شد، هر زمان که با گروه حوثی‌ها به توافقی دست یافتیم آن را نقض کردند و هرگاه که ارتش یمن به منظور مقابله با تروریست‌های وابسته به القاعده وارد عمل شد، حوثی‌ها نیز در واکنش به آن برخی مناطق یمن را هدف حمله قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه کشورش را از تعصب‌های دینی و قومی دور نگه می‌دارد، گفت:‌ درگیری‌های مسلحانه قبیله‌ای در یمن با مخالفت گروه‌های مردمی، داخلی و خارجی روبرو شده است.

منصور هادی مجددا از عبدالملک حوثی خواست تا به تحصن‌ها در خیابان‌ها و از جمله در مسیر فرودگاه بین المللی صنعا پایان دهد.

وی همچنین در پیامی خواستار پایان تصرف استان "عمران" واقع در شمال صنعا و عقب نشینی نیروهای مسلح از این منطقه و همچنین توقف درگیری‌ها در استان "الجوف" شد.

رئیس جمهور یمن در عین حال اظهار داشت که خودش، فرزندان و خانواده‌اش در صنعا می‌مانند و از آن دفاع می‌کنند و هیچ جای دیگری نمی‌روند.

این اظهارات به دنبال تظاهرات حوثی‌ها در روز چهارشنبه بیان شد که با هدف حمایت از ملت فلسطین و تحقق خواسته‌های این گروه صورت گرفت.

پیشتر عبدالملک حوثی خواستار تظاهرات بزرگی در روز جمعه شده و تهدید کرده بود در صورتی که دولت به خواسته‌های این گروه جامه عمل نپوشاند مرحله سوم تظاهرات آغاز خواهد شد.

رئیس جمهوری یمن همچنین در اظهارات خود تاکید کرد که از تصمیماتی که توسط دولت در خصوص هزینه‌های سوخت صادر شده است عقب نشینی نمی‌کند و درخواست‌های حوثی‌ها در این خصوص را مداخله در امور دولتی می‌داند.

ده‌ها هزار تن از هواداران حوثی روز چهارشنبه در فرودگاه بین المللی صنعا تحصن کرده و شعار «مردم خواهان اسقاط دولت هستند» را سر دادند.

از سوی دیگر، منابع سیاسی یمن در گفتگو با روزنامه عکاظ چاپ عربستان از احتمال صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت مبنی بر درج نام رهبران گروه حوثی در لیست شبه نظامیان تروریستی آشوب گر خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که تمامی گروه‌ها منتظر قطعنامه شورای امنیت هستند که رویکرد جهانی را برای مرحله آینده مشخص کند.

منابع یمنی همچنین افزودند که مذاکرات میان کمیته ریاست جمهوری و حوثی‌ها هم اکنون متوقف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین