کد خبر: ۲۵۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

عامل رکود صنایع ارز 2 نرخی است/ دولت ارز را تک‌نرخی می‌کند

وزیر صنعت با انتقاد از تفاوت قیمتی بین ارز مبادله‌ای و ارز آزاد مهمترین راهکار خروج صنایع از رکود را ارز تک نرخی اعلام کرد و گفت: تا زمانی که تولیدکنندگان از ارز آزاد و وارد کنندکان از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند تولید داخلی با مشکل مواجه است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا نعمت زاده امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی استان مازندران، گفت: تفاوت نرخ ارز دولتی و مبادله‌ای از مشکلات اقتصادی کشور است و تنها راه حل آن، ساماندهی و تک نرخی شدن ارز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تک نرخی شدن ارز تنها راهکار توسعه صنعت و نجات واحدهای صنعتی از رکورد است، تصریح کرد: تا زمانی که تولیدکنندگان از ارز آزاد و وارد کنندکان از ارز مبادله ای استفاده می‌کنند تولیدات داخلی با مشکل مواجه می شوند .

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، افزود: برخی از واحدهای صنعتی کشور مشکل نقدینگی دارند و برای خروج از رکورد این واحدها، لایحه ای به مجلس ارائه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از تولیدات داخلی حمایت منطقی می کنیم اظهار داشت: به دلیل حجم محدود جنگل‌های کشور و کمبود کاغذ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بهتر است نیازهای کاغذ خود را از واحدهای داخلی تامین کنند.

نعمت زاده در پایان با اعلام اینکه فعالیت واحدهای معدنی باید بیشتر توسعه یابد، خاطرنشان کرد: از این رو سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی باید به کمک وزارت صنایع راههای بهره برداری از ذخائر معدنی کشور را آسان تر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین