کد خبر: ۲۵۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

۲۰۰ دختر کلمبیایی مدام غش می‌کنند!

بیش از ۲۰۰ دختر نوجوان در شهر کارمن ده بولیوار در شمال کلمبیا از درد سر و بی‌حسی دستان خود رنج می‌برند و هر از گاهی بی‌هوش می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: والدین این دختران نگران آن هستند که بدن فرزندان آنها در واکنش به تزریق واکسن سرطان دهانه رحم بیمار شده باشد.

به گزارش دویچه وله، به تمامی این دختران نوجوان در ماه‌‌های گذشته واکسن گارداسیل تزریق شده است. این واکسن از ابتلا به سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند و برای پیشگیری از "زگیل تانسلی" نیز تجویز می‌شود. گارداسیل توسط شرکت آمریکایی "مرک" Merck تولید می‌شود.

به نقل از خبرگزاری ملی سوئیس، متخصصان پزشکی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال واکنش بدن این دختران به واکسن دهانه‌ رحم را رد می‌‌کنند.

آنها ضمن هشدار در مورد "هراس جمعی" تأکید کردند که این واکسن‌ها مطمئن هستند.

متخصصان همزمان رسانه‌های کلمبیایی را به دلیل "دامن زدن به این ترس بی‌اساس" مورد انتقاد قرار دادند.

به نقل از وزارت بهداشت کلمبیا ۲ میلیون ۹۰۰ هزار زن در این کشور واکسن گارداسیل دریافت کردند.

سخنگوی شرکت مرک تأکید کرده است که تمامی واکسن‌هایی که به کلمبیا فرستاده شدند با کیفیت بودند و استاندارهای امنیتی آنها رعایت شده است.

درهم ریختن سیستم ارائه خدمات پزشکی
به نقل فرانسیکو وگا، شهردار کارمن ده بولیوار نخستین موارد بیماری مرموز دختران نوجوان این شهر ماه مه (میانه بهار) مشاهده شده است. به گفته او از آن زمان تا کنون شمارش بیماران پیوسته افزایش یافته است.

در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته (۲۳ و ۲۴ اوت/ اول و دوم شهریور) حتی ۱۲۰ دختر نوجوان به دلیل مشاهده عوارض ذکر شده همزمان به بیمارستان مراجعه کردند که موجب به هم ریختن سیستم خدمات پزشکی این شهر شده است.

شهردار کارمن ده بولیوار که حدود ۶۸ هزار نفر جمعیت دارد، تأکید کرده است که در هیچ مورد عوارض جدی که جان بیمار را تهدید کند مشاهده نشده و تمام دختران تا روز پنج‌شنبه (۲۸ اوت/۶ شهریور) از بیمارستان مرخص شدند.

نمونه خون این دختران در حال بررسی است و نتیجه آن قرار است تا یک هفته دیگر مشخص می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین