کد خبر: ۲۵۹۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

وزارت امور خارجه روسیه همکاری تهران و مسکو را مثبت خواند

وزارت امور خارجه روسیه در آستانه دیدار دوجانبه وزیران خارجه ایران و روسیه اعلام کرد: همکاری دوجانبه میان تهران و مسکو می‌تواند تاثیری مثبت بر خاورمیانه و خاورنزدیک داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه ایران و روسیه قرار است روز جمعه (امروز) در مسکو دیدار و در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران، مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه و مهیا شدن برای نشست سال جاری کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر گفت‌و‌گو کنند.

وزارت امور خارجه روسیه در آستانه‌ی این دیدار اعلام کرد: همکاری تهران - مسکو می‌تواند تاثیری مثبت بر منطقه خاورمیانه و خاور نزدیک داشته باشد و شرایط بیش‌تری را برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه ایجاد کند.

تحلیل‌گران وزارت امور خارجه روسیه معتقدند که ادامه همکاری دوجانبه فواید دوجانبه‌ای برای ایران و روسیه دارد. این تحلیل‌گران هم‌چنین می‌گویند دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در نوامبر سال جاری امکان‌پذیر است به شرطی که تمام طرف‌های درگیر در مذاکرات اراده سیاسی‌شان را به کار ببرند.

وزارت امور خارجه روسیه علاوه بر این اعلام کرد: لازم است ایران و روسیه انگیزه‌های مضاعف و تلاش مشترک را برای برگزاری موفقیت‌آمیز چهارمین نشست کشورهای حاشیه دریای خزر در آستاراخان به کار گیرند. انتظار می‌رود که ما اسناد همکاری متعددی در جریان این نشست امضا کنیم.

این وزارت‌خانه روس در پایان از قصد تهران برای همکاری نزدیک با افغانستان به منظور مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین