کد خبر: ۲۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

دولت تدبیر و امید به دنبال ماجراجویی و موج آفرینی نیست

مشاور رسانه ای رییس جمهوری با تشریح دست آورد های یکساله دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: این دولت به دنبال ماجراجویی و موج آفرینی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ˈمحمد رضا صادقˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از آنان بعنوان الگوی دولت مردان یاد کرد.


وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال شناسایی مسایل و مشکلات کشور و حل آنهاست و در این راه، صداقت و تحقق آرمان های شهدا را سرلوحه کار خود قرار داده است. 

صادق یادآور شد: دولت یکساله تدبیر و امید، رهآورد خواست اکثریت مردمی بود که در 24 خرداد ماه به شعارهایی که توسط دکتر روحانی داده شده بود توجه ویژه نشان دادند و با رای خود تحقق این شعارها را خواستار شدند.

وی اضافه کرد: دکتر روحانی هم به واسطه همین عهد و پیمانی که با مردم بسته بود، اجرای شعارهای داده شده را سرلوحه کار خود قرار داد. 

مشاور رسانه ای رییس جمهوری، مسایل اقتصادی را از مهمترین مسایل پیش روی دولت تدبیر و امید از همان آغاز بکار خود عنوان کرد و افزود: این موضوع مهم، توجه رییس جمهور را به خود جلب کرده بود که ستاد اقتصادی دولت هم در همین راستا تشکیل شد.

وی پدید آمدن آرامش، امید و نشاط در جامعه را از جمله اصلی ترین دست آوردهای دولت در بخش سیاست داخلی اعلام کرد و با بیان اینکه این موضوع مورد عنایت مقام معظم رهبری هم بوده گفت: امید است دولت از این فرصت پیش آمده بهره برده و خدمات بهتری ارایه کند.

صادق، عینیت بخشیدن به اخلاق و تکریم همه اقشار جامعه و مشارکت دهی آنان در امور بر اساس قانون و صلاحیت را از دیگر دست آوردهای یکساله دولت عنوان کرد.

وی با اشاره به عملکرد دولت در بخش سیاست خارجی، مهمترین چالش پیش رو در این بخش را تلاش ˈایران هراسیˈ دشمنان و همچنین تحریم های ظالمانه اعلام کرد.

صادق بهبود روابط با همسایگان و دیگر کشورهای جهان بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را دست آورد دیگر دولت در بخش سیاست خارجی دانست و گفت: بر اساس همین استرانژِی بود که امروز قدرت منطقه ای ما افزایش یافته و می تواند دشمنان ما را سر جای خودشان بنشاند.

وی دست یابی به توافق هسته ای برای تثبیت حقوق ملت را هم مورد اشاره قرار داد که توسط دولت پاسداری و در این راستا ظرفیتی فراهم شد تا فرصت از دشمن گرفته شود. 

مشاور رسانه ای رییس جمهور، به رسمیت شناختن توانمندی هسته ای و تثبیت غنی سازی در اسناد بین المللی و همچنین توقف صدور قطعنامه ها را از جمله دست آوردهای دیگر دولت تدبیر و امید در بخش سیاست خارجی اعلام کرد.

وی توقف تحریم ها، گشایش در مسایل بانکی، حمل و نقل، خدمات بیمه ای، دارو و درمان، تجارت فلزات گرانبها و ... را از دیگر موفقیت های دولت دانست.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری در بخش دیگری به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: چالش مهم پیش روی دولت در این بخش تورم و رکود بود.

وی اضافه کرد: نرخ تورم در خرداد سال 92 بر اساس اعلام مراجع رسمی و کارشناسی، 45 درصد بوده که در تیرماه امسال به 14.6 درصد رسید.

به گفته وی همچنین نرخ رشد اقتصادی در سال 91 منهای 6.8 درصد بود که اواخر پارسال به منهای 1.9 درصد و در سه ماهه امسال به مثبت نیم درصد رسیده است.

صادق گفت: همچنین 21 درصد تسهیلات اعطایی به بخش های مختلف اقتصادی را داشتیم که 51.5 درصد از این رقم به تولیدی ها اختصاص داشت و 74 درصد از این بخش نیز سرمایه در گردش صنعت و معدن بود.

به گفته مشاور رسانه ای رییس جمهور، سهم ایران از تولید علم نیز در دنیا از 1.39 درصد به 1.69 درصد افزایش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین