کد خبر: ۲۵۹۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸

امین‌زاده: احترام به حقوق مردم باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود

امین زاده همچنین به اقدامات یکساله دولت اشاره کرد و افزود: دولت موفق شد طی یکسال گذشته رشد اقتصادی را از منهای حدود هفت درصد زیر صفر به بالای صفر و نقطه مثبت برساند و روند تورم را از مرز 40درصد به 25درصد کاهش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون حقوقی رییس جمهوری گفت : دولت یازدهم به دنبال این است که احترام به حقوق مردم جزیی از فرهنگ عمومی شود و قانون گریزی در جامعه هنر نباشد.

به گزارش ایرنا، الهام امین زاده جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: اگر بحث حقوقی یک موضوع مبنایی در جامعه تلقی شود بی تردید شاهد تخلفات کمتری در جامعه خواهیم بود .

وی گفت: در حوزه معاونت حقوقی رییس جمهوری هدفمان کاهش اختلافات بین دستگاه های اجرایی است تا از این طرق، مشکلات و گرفتاری های مردم در زمینه حقوقی نیز کمتر شود.

امین زاده گفت: در حوزه قضا مشکلات زیادی داریم و پرونده هایی تشکیل می شود که عمده افرادمرتبط با پرونده ها خلافی را مرتکب نشده اند و ریشه این گرفتاری ها در ناآگاهی مردم از قوانین است که آنان را ناچار به مراجعه و تشکیل پرونده در دستگاه های قضایی می کند.

وی ادامه داد: برای کاهش اینگونه پرونده ها که شمار آنها هم زیاد است دنبال این هستیم تا زمینه آگاهی مردم از قوانین را فراهم سازیم.

امین زاده همچنین به اقدامات یکساله دولت اشاره کرد و افزود: دولت موفق شد طی یکسال گذشته رشد اقتصادی را از منهای حدود هفت درصد زیر صفر به بالای صفر و نقطه مثبت برساند و روند تورم را از مرز 40درصد به 25درصد کاهش دهد.

امام جمعه شیراز در این نشست نیز از نامگذاری امسال هفته دولت به نام آرامش و امید تقدیر کرد و آن را حرکت ارزشمندی از جانب دولت برشمرد.

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: زیربنای رشد و بالندگی آرامش است و اگر در جامعه آرامش نباشد هیچ کاری را نمی توان به عنوان رشد معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه اگر امید از جامعه گرفته شود جامعه دلمرده می شود و بدون شور و نشاط هم پیشرفتی نخواهد بود اظهار داشت : امیدواریم تلاش های دولت در زمینه برقراری آرامش که یکی از راه های آن حفظ حرمت قانون و جایگاه آن در جامعه است به نتیجه برسد.

آیت الله ایمانی گفت : در یکسالی که از عمر دولت سپری شده طلیعه های خوبی را شاهد بودیم که امید را در مردم زنده می کند.

وی افزود: هر چند عمر زیادی از دولت نمی گذرد ولی در این مدت کوتاه تنش زدایی در روابط خارجی که در دستور کار دولت بوده به موفقیت هایی رسیده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در سایه این سیاست بخردانه مردم به آینده و سلامت خود و خانواده امیدوارتر شده اند و فشار تورم شکسته شده و بار سنگینی که بخصوص در بحث عدم امنیت و آرامش بر دوش مردم بوده برداشته شده است.

آیت الله ایمانی ضمن ابلاغ سلام خود به رییس جمهوری از معاون حقوقی وی خواست تا در عرصه صنعت به مساله صنعتگرانی که تسهیلات و سرمایه شان را به شکل ارزی از بانک ها دریافت کرده اند و دچار مشکلاتی شده اند نیز توجهی بشود.

وی گفت : بانک ها مطالبات خود را از این صنعتگران ارزی می خواهند که کاری دشوار است.

امام جمعه شیراز گفت : این صنعتگران وامی را که به عنوان قرض الحسنه دریافت کرده اند با توجه به نوسانات نرخ ارز در گذشته باید با رشد بهره حدود 400درصد به بانک ها پرداخت کنند که این موضوع شکننده است.

وی با بیان اینکه وظیفه بانک ها تسهیل کارهاست، گفت: از رییس جمهوری درخواست می کنیم تا این ظلم را از سر صنعتگران بردارد چرا که این قضیه چوب حراج به صنعت فارس زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین