کد خبر: ۲۵۹۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

احتمال جانشینی اشتون توسط وزیر ایتالیایی با حمایت آلمان قوت گرفت

حمایت صدر اعظم آلمان از وزیر امور خارجه ایتالیا برای تکیه زدن بر کرسی ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شانس فدریکا موگرینی را از دیگر رقیبانش برای جانشینی کاترین اشتون افزایش داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، روزنامه آلمانی بیلد در خبری اختصاصی با اشاره به اجلاس اضطراری روز شنبه سران کشورهای اتحادیه اروپایی، انتخاب گزینه های تصدی برخی از مسئولیت های این اتحادیه از جمله مسئول سیاست خارجی را از جمله موضوعات قابل طرح در این نشست عنوان کرد.


به نوشته این نشریه، ممکن است سران اروپایی در نشست فردای خود درباره نامزدهای برخی از مسئولیت های اتحادیه اروپا در حالی تصمیم گیری کنند که خبرها حاکی از حمایت ˈآنگلا مرکلˈ صدر اعظم پرقدرت آلمان از وزیر امور خارجه ایتالیا برای تصدی مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه و جانشینی کاترین اشتون حکایت دارد.

بیلد در گزارش خود حتی پا را فراتر از این گمانه زنی گذاشته و از معامله ای پنهانی بین صدر اعظم آلمان و نخست وزیر ایتالیا برای این حمایت خبر می دهد، به طوری که به ادعای این روزنامه، مرکل در ازای حمایت از گزینه ایتالیایی ها برای جانشینی اشتون، از نخست وزیر این کشور قول گرفته که وی مانع از انتخاب ˈپیر موسکوویچیˈ وزیر دارایی سابق فرانسه به عنوان کمیسر مالی جدید اتحادیه اروپایی شود.

ˈاشتفن زایبرتˈسخنگوی دولت آلمان اما در پاسخ به پرسش های متعدد درخصوص ادعاهای روزنامه بیلد، ضمن رد این اخبار تاکید کرد: ما به طور کلی در رابطه با گزارش ها و اخبار پست های کمیسیون های اروپایی اظهار نظر نمی کنیم.

به گفته زایبرت، این سران کشورهای اروپایی هستند که در نشست جمعی روز شنبه خود ممکن است در این مورد تصمیم گیری کنند.

دوره مسئولیت ˈکاترین اشتونˈ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نقش ویژه ای به عنوان سرپرست گروه مذاکره کننده 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران ایفا کرده است، در ماه اکتبر به پایان می رسد و گزینه های متعددی از کشورهای مختلف برای تصاحب این کرسی مهم اروپایی سخت در تلاش هستند.

فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا، کریستالینا جئورجیوا کمیسر اتحادیه اروپا در امور همکاری های بین المللی و کمک های بشر دوستانه از کشور بلغارستان، رادوسلاو شیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان و همچنین میروسلاو لایکاک معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسلواکی از جمله کسانی هستند که برای جانشینی کاترین اشتون داوطلب شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین