کد خبر: ۲۵۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷

توزیع کتب درسی از 15 شهریور

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است گفت: تدوین این لایحه با این هدف که همکاران فرهنگی از منزلت، هویت و معیشت مناسبی برخوردار باشند در دستور کار قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اصغر فانی به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک، نماز جمعه را نمایش قدرت و اقتدار جامعه اسلامی دانست و با بیان اینکه بهره‌مندی از این نعمت پس از پیروزی انقلاب برای کشور میسر شد افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نماز جمعه مصداق نزدیکی به خداوند است.

وی همچنین با اشاره به هفته دولت، با بیان اینکه دولت یازدهم در یکساله ابتدایی فعالیت خود دستاوردهای قابل توجهی داشته است افزود: ایجاد آرامش در مردم و اجتماعات مردمی و ایجاد امید به آینده در مردم از دستاوردهای مهم دولت در این مدت بوده است.

وزیر آموزش و پرورش کاهش تورم از 40 به 25 درصد را دستاورد دیگر دولت دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود تورم در پایان سال جاری به 20 درصد برسد.

فانی به ارائه‌ لایحه‌ خروج از رکود توسط دولت به مجلس نیز اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد رونق اقتصادی در کشور بوده و امیدواریم مجلس سریعتر این لایحه را بررسی کرده و به تصویب برساند تا دولت بتواند با همکاری مردم کشور را از رکودی که به آن دچار هستیم نجات دهد.

وی اجرای طرح سلامت را از دیگر دستاوردهای دولت که کاهش هزینه‌های درمان را برای مردم به همراه داشته دانست و افزود: امروز مردم در حوزه اقتصاد ثبات را تجربه می‌کنند و این از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم است.

وزیر آموزش و پرورش تخصیص اعتبارات عمرانی که دولت در چند روز اخیر در نظر گرفته است را زمینه‌ساز رونق اشتغال و تداوم فعالیت‌های عمرانی دانست و در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت محسوب می‌شود.

فانی آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه با 12.5 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه و با دارا بودن یک میلیون نفر کارمند، بزرگترین دستگاه کشور است گفت: انتقال فرهنگ یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دستگاه‌های کشور در بخش فرهنگ است. اگر این دستگاه را مجموعه‌ای ارزش‌ها، باورها، هنجارها، بایدها و نبایدها تعریف کنیم متوجه می‌شویم که این دستگاه در انتقال فرهنگ به نسل آینده نقش عمده‌ای را بر عهده دارد.

وی از چاپ بیش از 120 میلیون جلد کتاب درسی خبر داد و با بیان اینکه این کتب از 15 شهریورماه توزیع می‌شود افزود: تربیت نیروی انسانی دیگر کارکرد مهم این دستگاه است و در واقع آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی کشور را فراهم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به افزایش 11 درصدی بودجه کشور در سال 93، از افزایش 26 درصدی بودجه آموش و پرورش در این سال یاد کرد و گفت: این افزایش بودجه نشانگر توجه دولت به آموزش و پرورش است اما، این بودجه‌ی 21 هزار میلیارد تومانی نیز برای اداره این دستگاه عظیم کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات و ایجاد بهره‌وری در آموزش و پرورش، با بررسی چالش‌های موجود به 750 مشکل در آموزش و پرورش رسیدیم که پس از ادغام و اولویت‌بندی آنها به پنج سیاست کلی دست یافتیم که بر پایه‌ ارتقای کیفیت بنیان نهاده شده‌اند گفت: سند تحول نظام آموزشی کشور به عنوان یک سند بالادستی مهم که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، راهنمای ما برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین