کد خبر: ۲۵۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲

ربیعی: برای سال 1400 نیاز به ایجاد هفت میلیون شغل داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال 1400 نیاز به ایجاد هفت میلیون شغل در کشور داریم و تحق این امر نیز به رشد اقتصادی نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، علی ربیعی شامگاه جمعه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در محل استانداری شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: هر یک درصد رشد اقتصادی می تواند حدود 150هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.

وی اظهار داشت: در گذشته اگر می توانستیم با پنج میلیون تومان یک شغل ایجاد کنیم اکنون برای ایجاد یک فرصت شغلی باید 30 میلیون تومان هزینه کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در برخی از مشاغل حوزه صنعت نفت و گاز برای ایجاد یک شغل نیاز به 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم.

وی با اشاره به تاثیر نامطلوب تحریم های تحمیلی بر اقتصاد ایران، گفت: دولت تدبیر و امید در صدد است با توسعه تعاملات بین المللی تحریم ها را از بین ببرد تا بتواند زمینه های افزایش سرمایه گذاری را برای ایجاد اشتغال در کشور افزایش دهد.

ربیعی گفت: در سال جاری نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان به بخش عمران تخصیص داده ایم که بیش از سه برابر سرمایه گذاری در سال گذشته در بخش عمران است.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال، گفت: تخصیص پنج میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، 70 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه و 200 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای توسعه اشتغال در کشور در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید به عزمی که دولت یازدهم در جهت رفع بیکاری دارد، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در آینده نه چندان دور غول بیکاری را در کشور بشکنیم.

وی در خصوص استان کرمانشاه، گفت: برای این استان 5 هزار میلیارد تومان در جهت توسعه اشتغال در نظر گرفته شده اما این پول زمانی اثربخش است که بتوانیم هدفمند برنامه ریزی و با دلسوزی اجرا کنیم زیرا پول به تنهایی نمی تواند مشکل اشتغال را حل کند.

به گفته ربیعی، باید برای ایجاد اشتغال هم افزایی بین دستگاهها افزایش یابد و موضوع اشتغال دغدغه همه مدیران در این استان شود.

وی معتقد است: شغل امنیت ملی است و از اهداف دینی ما محسوب می شود.

وزیر کار اظهار داشت: همواره بر این باور هستم که باید مجسمه کارآفرینان را در کشور بسازیم و این افراد نمادهای کار و تلاش و الگوهای جامعه و جوانان شوند.

وی در خصوص ایجاد پتروشیمی آناهیتا در استان کرمانشاه نیز گفت: در صورتی که استان سه هزار میلیارد تومان برای این مهم تخصیص دهد، دولت هم می تواند با حمایت، این واحد اقتصادی را در این استان ایجاد کند.

ربیعی معتقد است: نباید ارابه اشتغال را در استان کرمانشاه فقط به کارخانه پتروشیمی ببندیم زیرا این استان ظرفیت های دیگری در زمینه صنایع غذایی و گردشگری دارد که باید از این پتانسیل ها نیز بهره برداری شود. همچنین بخش خدمات ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال در این استان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی گفت: رشد اقتصادی آرامش را به جامعه می آورد و آرامش مردم می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی شود.

ربیعی اظهار داشت: هم اکنون دیگر نمی توان از طریق استخدام شغل ایجاد کرد و شاید سالهای سال این موضوع طول بکشد اما می توان با رونق کارآفرینی ذهنیت این چنینی را در جامعه گسترش داد.

وی با اشاره به تجربه برخی از کشورها در ایجاد شغل، گفت: بسیاری از کشورها برای بسیاری از شغل ها شناسنامه می دهند و بسیاری از مشاغل تفریحی که به نظر ما شغل نیست در آن کشورها شغل محسوب می شود.

وی در پایان گفت: هر فعالیت اقتصادی که منجر به کسب درآمد شود، شغل محسوب می شود.

نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان کرمانشاه به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولان استان، برخی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین